برخی از افراد عقیده دارند که انواع جراحی زیبایی برای افرادی مناسب است که در گذشت زمان، شادابی و زیبایی چهره خود را از دست داده‌اند. آن‌ها بر این باورند که افراد جوان که هنوز از زیبایی ذاتی برخوردارند، باید از این جراحی‌ها اجتناب کنند. عمل بینی در سن ۶۰ سالگی و بالاتر از آن با ریسک همراه است، زیرا آمادگی بدن فرد مسن کم‌تر بوده و فرآیند بهبود این افراد زمان بیش‌تری می‌خواهد. البته برخی از افراد مسن، برای عمل بینی آمادگی بالایی دارند. 

عمل زیبایی بینی در ۶۰ سالگی و سنین بالا

عمل جراحی بینی یکی از پرطرفدار ترین جراحی زیبایی به شمار میرود که روز به روز به تعداد متقاضیان انجام آن افزوده میشود. در این مقاله درباره تمام مراحل عمل بینی به شما کاملا توضیح خواهیم داد تا بتوانید با داشتن اطلاعات کافی از این عمل، برای انجام آن تصمیم گیری کنید.

افراد متقاضی جراحی بینی در سنین بالا باید به وسیله جراح متخصص، معاینه شوند. پزشک جراح همه سوابق پزشکی بیمار را مطالعه و بررسی کرده و در پایان برای انجام این عمل، نظر خود را می‌گوید. در این مطلب همراه ما باشید تا همه چیز را درباره عمل بینی در سنین بالا بیش‌تر توضیح دهیم.

عمل زیبایی بینی در ۶۰ سالگی و سنین بالا

عمل بینی در سنین بالای ۶۰ سال چگونه است؟

در سنین بالا، جراحی زیبایی بینی محدودیت خاصی ندارد. ولی مهم‌ترین نکته این است که پوست، شادابی و طراوت خود را با افزایش سن از دست می‌دهد و هرگز شادابی جوانی را ندارد و در جریان عمل بینی، نوع پوست بسیار موثر است. همچنین ممکن است افراد با بالا رفتن سن به بیماری‌هایی نظیر مشکلات داخلی یا مشکلات قلبی ریوی دچار شوند. به دلیل این موارد، حساسیت عمل بینی در ۵۰ سالگی یا بالاتر از آن، بیش‌تر می‌شود و عمل را ریسک پذیر می‌کند.

برای پزشک جراح بینی، سلامت عمومی بدن بیمار، اهمیت بسیاری دارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که پیش از هر گونه اقدام به جراحی، در مورد کلیه مشکلات و موارد لازم با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این عمل بگیرید.

موارد مهم قبل از عمل جراحی بینی در افراد بالای 60 سال

  • انجام آزمایشات خواسته شده توسط پزشک
  • آگاه کردن پزشک از بیماری‌های احتمالی فرد بیمار مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و ..
  • اطلاع دادن به پزشک در صورت مصرف داروهای خاص نظیر آسپرین و...
  • عدم مصرف سیگار و دخانیات دیگر از دو هفته قبل عمل
  • دوری از شرایط استرس زا به علت بالا نرفتن فشار خون در زمان جراحی

عمل زیبایی بینی در ۶۰ سالگی و سنین بالا

بعد از عمل جراحی

  • خودداری از فین کردن و فشار به بینی و باز نمودن دهان هنگام عطسه کردن
  • استراحت زیاد به دلیل بهبودی زخم و انرژی بالاتر
  • استفاده از رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین و پروتئین
  • کمپرس یخ جهت رفع کبودی‌های صورت
  • خودداری کردن از قرار گیری در معرض نور خورشید
  • بالا نگهداشتن سر، در زمان خواب توسط دو بالشت

مزایای عمل بینی در سنین بالا

به صورت کلی اگر فرد متقاضی از سلامت عمومی مطلوبی برخوردار باشد، در هر سنی داوطلب ایده آلی برای انجام عمل زیبایی محسوب می‌شود. اگر فکر می‌کنید که عمل بینی برایتان دیر شده است باید بگوییم، انسان به میزان هر بار نفس کشیدن، حق دارد زیبا بوده و از آن لذت ببرد. پس حتی عمل بینی در سنین بالا هم مزیت‌های خود را دارد.

بهتر است بدانید که جراحی بینی در سنین بالاتر از مزایایی برخوردار است که در زیر به مزایای عمل بینی در سنین بالا اشاره میکنیم:

  • با تحلیل شدن پوست در اثر گذشت زمان، زاویه میان بینی و لب کم می‌شود و با جراحی بینی این مشکل رفع می‌گردد.
  • در سن بالا، بینی شکل قوز دار و افتاده می‌شود و با عمل زیبایی تا حدودی به شکل اول باز می‌گردد.
  • نوک بینی با افزایش سن، شروع به ضخیم شدن می‌کند و جراحی دوباره، پوست را نازک‌تر می‌سازد.
  • عمل بینی علاوه بر زیبا شدن ظاهری، در بهبود کیفیت تنفس نیز بسیار موثر است.

عمل زیبایی بینی در ۶۰ سالگی و سنین بالا

معایب عمل بینی در سنین بالا

لازم است بدانید که عوارض عمل زیبایی بینی در تمام سنین یکسان بوده و ممکن است برای افراد میانسال، به علت شل شدن پوست به همراه افزایش و کهولت سن، این عوارض کمی بیش‌تر باشد. در ادامه مطلب به چند مورد از عوارض عمل بینی در سنین بالا میپردازیم:

  • با افزایش سن، نوک بینی یا همان تیپ بینی به طرف پایین متمایل شده و این موضوع جراحی بینی در افراد مسن را با چالش همراه می‌کند.
  • در سنین بالا به علت کند شدن روند کلاژن سازی، بهبود و ترمیم زخم و بخیه در مدت طولانی انجام می‌شود. همچنین التهاب، کبودی و ورم به آهستگی از بین رفته و نتایج نهایی دیرتر مشخص می‌شوند.
  • در انجام جراحی در سنین بالا گاهی عوارض بیهوشی بیش‌تر می‌شود، مخصوصا در افرادی که مشکلات قلبی عروقی داشته باشند. لازم است همه بررسی‌ها و آزمایشات به صورت دقیق انجام شوند تا سلامت کامل بدنی فرد مشخص گردد.
  • از عارضه های خطرآفرین در عمل بینی در سنین بالا می‌توان به تنفس از دهان پس از جراحی اشاره کرد. اهمیت این نکته از این جهت است که تنفس از راه دهان باعث کاهش اکسیژن خون شده و به علت غلظت خون در افراد مسن، ممکن است با بروز سکته همراه باشد.

در سنین بالای ۶۰ سال عمل بینی به چه صورت انجام میشود؟

اولین نکته که باید به آن دقت شود این است که استخوان‌های بینی افراد مسن، نسبت به استخوان بینی افراد جوان، شکننده تر است. در صورتی که جراح بینی تصمیم داشته باشد که استئوتومی یا همان برش استخوان انجام شود، لازم است که این کار با دقت کافی صورت گیرد. در صورت امکان بهتر است که از انجام برش استخوان جلوگیری شود.

تفاوت دیگر عمل بینی در سنین بالا با سایر افراد این است که پوست این افراد در مقایسه با زمان جوانی، خاصیت ارتجاعی کم‌تری داشته و این مشکل باعث می‌شود که پزشک، در تغییر شکل پوست بینی روی ساختار آن، توانایی کم‌تری داشته باشد. اگر فرد متقاضی تصمیم دارد که ظاهر نوک بینی خود را نیز بهبود بخشد، باید آمادگی داشته باشد که تغییرات احتمالی کم‌تری را مشاهده میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha