یک فوق‌تخصص غدد و متابولیسم گفت: در انسولین‌های نوع جدید به دلیل طولانی‌اثر بودن آن، فرد دچار افت قند خون کمتری به خصوص هنگام شب می‌شود و تعداد انسولینی که باید در طول روز مصرف شود، کمتر است و فرد مبتلا به دیابت در طول روز نیاز به یک و در نهایت دو مرتبه مصرف انسولین دارد.

مزایای انسولین‌های نسل جدید برای افراد دیابتی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از انجمن دیابت ایران، محمد رضا مهاجری تهرانی روز شنبه افزود: حدود صد سال از تولید اولین انسولین می‌گذرد و کیفیت این دارو پیشرفت‌های زیادی کرده‌ است، انسولین‌های نسل جدید نسبت به انسولین‌های قدیم مزایای بسیاری دارد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مزایای انسولین‌های نسل جدید این است که قند خون فرد بعد از مصرف غذا کاهش می‌یابد و تحت کنترل است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: فرد می تواند در طول شبانه روز ساعت مصرف انسولین‌های نسل جدید را تغییر دهد. به طور مثال اگر در وعده ناهار غذای سنگینی میل می‌کند می‌تواند انسولین نوع جدید را ظهر تزریق کند و اگر ناهار سبکی میل می‌کند و شب غذای پرکالری میل می‌کند، تزریق انسولین نوع جدید را به شب موکول کند.

به گفته مهاجری تهرانی، انسولین نوع جدید در داخل کشور تولید می‌شود و بزودی هموطنان مبتلا به دیابت می‌توانند از این محصول داخلی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیمایش ملی عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر که در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۰ در کشور انجام شده، شیوع دیابت در کشور از ۱۱ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۱۴ درصد شیوع در سال ۱۴۰۰ رسیده، یعنی شیوع دیابت در کشور به فاصله پنج سال حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و به نظر می‌رسد که این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

استان‌های تهران، مازندران، گیلان، یزد، مرکزی، اصفهان، سمنان، خوزستان و فارس در نقاط مرکزی شیوع بالای دیابت را دارند و شیوع دیابت در استان‌های شرقی و غربی کمتر است. درصد بروز این بیماری در زنان ۱۵ درصد و در مردان ۱۳ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha