رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا با تاکید بر ضرورت به‌روزشدن اقدامات اجتماعی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، از مقوله آگاهی بخشی به عنوان یکی از مهمترین محورهای پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر نام برد.

ضرورت به‌روز شدن اقدامات برای پیشگیری از اعتیاد/دیگر دستگاه‌ها با پلیس همراه شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سردار ایرج کاکاوند، با تاکید بر نقش اقدامات اجتماعی در پیشگیری از معضل اعتیاد گفت: امروزه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد، به عنوان موضوعی اجتماعی و فرهنگی و در ارتباط با انسان، پدیده‌ای بسیار پیچیده و دشوار است و ضرورت دارد با رویکرد و نگاه اجتماعی در عرصه مبارزه با اعتیاد، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم اجتماعی و فرهنگی همه دستگاه‌های مسئول و تاثیرگذار در این مسیر، گام‌های استوارتری را برداریم.

وی بر لزوم به روز شدن اقدامات حوزه اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد تاکید و خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست در عصر حاضر که دیدگاه آحاد جامعه دائماً دستخوش تغییرات اساسی و درحال به روز شدن است پلیس نیز باید همگام با مردم، با خلق ایده‌های نو و اقدامات خلاق و از سویی هم بتواند نقش پیشگیری کننده از آسیب‌های اجتماعی را به خوبی ایفا کند و هم اینکه بتواند پاسخگوی نیازها و مطالبات به روز شهروندان باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در ادامه بهره‌مندی از اقدامات پیشگیرانه و هم راستا با فعالیت‌های مقابله‌ای را یکی از اولویت‌های اصلی حوزه اجتماعی در برخورد با این بلیه شوم بر شمرد و گفت: بدون تردید یکی از معضلات و چالش‌های اصلی امروز جامعه، گرایش نسل جوان به مصرف موادمخدر و تحمیل هزینه‌های بسیار سنگین بر خانواده‌هاست. شایسته است با اقدامات خداپسندانه و دلسوزانه در قالب برنامه‌های تاثیرگذار اجتماعی واقعیت‌ها و لایه‌های پنهان بلیه شوم اعتیاد برای خانواده ها و نسل جوان بازگو شود.

کاکاوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حساس‌سازی سایر نهادها و دستگاه‌های متولی به منظور همراهی و همکاری با پلیس در عرصه‌های اجتماعی، پیشگیرانه و مقابله‌ای بر استفاده حداکثری از ظرفیت نهادها و ارگان‌های برون سازمانی از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، وزارت علوم، وزارت کشور و ... تاکید کرد و افزود: در حوزه مقابله با موادمخدر نباید همه بار را بر دوش انتظامی کشور انداخت؛ موفقیت زمانی حاصل می‌شود که سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول ضمن هم افزایی و تشریک مساعی با مجموعه انتظامی که انصافاً درک جامع و کاملی در حوزه مبارزه با مواد مخدر را دارد با تمام توان و ظرفیت پای کار آمده و با این مجموعه پرتلاش و ایثارگر همراه و هم ساز شوند که این یکی از وظایف رده‌های اجتماعی است.

وی در ادامه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی را مهمترین محور پیشگیری از اعتیاد برشمرد و عنوان‌کرد: با توجه به گستردگی دام اعتیاد در جامعه، اهتمام ویژه به موضوع آگاهی بخشی و نیز اطلاع‌رسانی هدفمند، نسبت به خطرات موادمخدر در جامعه می‌تواند گام موثری در طرح ارزشمند مهار اعتیاد باشد.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، کاکاوند همچنین از مجموعه های اجتماعی پلیس به عنوان پل ارتباطی با جوامع هدف از جمله نسل جوان و نوجوان به عنوان سرمایه های اجتماعی یاد کرد و افزود: مجموعه اجتماعی پلیس با ایمان به تاثیرگذاری اقدامات پیشگیرانه به عنوان نیروهایی متخصص، قبل از گرفتار شدن نسل جوان و نوجوان در منجلاب اعتیاد، می تواند در نزدیک کردن اذهان شهروندان جامعه با واقعیت های تلخ اعتیاد و به طور کل پیشگیری از گرایش افراد به سمت مصرف مواد مخدر نقش کلیدی و تاثیرگذار داشته باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در خاتمه رده های اجتماعی پلیس را حوزه های نرم و قابل انعطاف انتظامی خطاب کرد و اظهارکرد: امیدوارم با هم افزایی و تشریک مساعی با صاحب نظران و اندیشمندان، شاهد موفقیت‌های روز افزون باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha