این فقدان‌ها بستگی دارد که شما با کجا می‌خواهید ما را مقایسه کنید؟ ده سال پیش؟ چهل سال پیش؟ یا با دنیا قرار است مقایسه شویم؟ تجهیزات پزشکی زیادی در این چند سال وارد شده است.

غوغای کمبود تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت انتخاب، یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس معتقد است در سال‌های اخیر بیمارستان‌های مختلف پنجاه الی صد تخت خوابی ایجاد شده، اما توزیع متخصص و تجهیزات در شهرهای مختلف مناسب نبوده‌است.


حسینعلی شهریاری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان، در خصوص کمبود تخت های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی در شهرستان های مختلف گفت: این فقدان‌ها بستگی دارد که شما با کجا می‌خواهید ما را مقایسه کنید؟ ده سال پیش؟ چهل سال پیش؟ یا با دنیا قرار است مقایسه شویم؟ تجهیزات پزشکی زیادی در این چند سال وارد شده است.

مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی حسینعلی شهریاری را در ادامه می‌خوانید:

دستگاه‌های بزرگ ام. ار.‌ای و سی تی اسکن و.. در کیفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد. البته ممکن است توزیع عادلانه نباشد و امکانات در برخی نقاط بیشتر توزیع شده باشد. در برخی نقاط به ازای هر ده هزار نفر ۸ تخت وجود دارد یعنی هشت دهم برای هزار نفر.
این بیمارستان‌های کوچک که ما اسم آن را بیمارستان‌های حاکمیتی گذاشته‌ایم، عمدتا با فشار نمایندگان و مسئولین ساخته شده‌اند؛ اما فکری به حال منابع مالی و تجهیزات و پزشک‌های آن نشده است. حتی به این فکر نشده است که اگر متخصصی را به نقطه‌ای دور فرستادید، باید برای آن فرد درآمدزا باشد که در آنجا بماند.
تنها راه عدالت در حوزه سلامت، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که ۳۰ درصد آن نیز اجرایی نشده است. البته کار سخت است.
ما در دو سال اخیر سعی کردیم پزشک خانواده را به معنای واقعی پیاده کنیم که متاسفانه آن چیزی که ما می‌خواهیم و آن چیزیکه در وزارت بهداشت در حال اجراست با هدف اصلی متفاوت است.
بارها با وزیر بهداشت بحث داشته‌ایم، ایشان نیز تلاش خود را می‌کند. هرچند ساختار ما اشکال دارد. نه مجلس نه دولت و نه قوه قضاییه آنچه که شایسته مردم و تراز نظام اسلامی است را به دست نیاورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha