اگر به دنبال دانستن خواص بهترین انواع روغن های گیاهی هستین ، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:امروزه طیف وسیعی از روغن های گیاهی ارائه می گردند که از طرق مختلف تهیه می شوند.روغن های گیاهی کاربردهای مختلفی دارند.از آشپزی و پخت و پز گرفته تا کاربردهای حوزه بهداشت و درمان و سلامتی پوست و مو.بسیاری از روغن های گیاهی نیز خاصیت ضد درد داشته و برای تسکین و ترمیم ضایعات پوستی و درد مفاصل و عضلات نیز بکار میروند.امروز در این مقاله قصد داریم لیست خرید جدیدترین و بهترین روغن های گیاهی اصل و مرغوب را در اختیار شما بگذاریم.

با خواص بهترین روغن های گیاهی آشنا شوید

روغن آووکادو

روغن آووکادو، که از میوه آووکادو استخراج می‌شود، خواص بسیاری دارد. در زیر تعدادی از خواص روغن آووکادو آورده شده است:

سلامت قلب: روغن آووکادو حاوی ویتامین E، چربی‌های ناساتوره و فیتواسترول‌ها است که به سلامت قلب کمک می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن می‌توانند از اکسیداسیون چربی‌های خوب در خون جلوگیری کنند و عوامل خطر قلبی را کاهش دهند.

بهبود سلامت پوست: روغن آووکادو با ویتامین C و E، بتا-کاروتن، لوتئین و لیکوپن، که همگی آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند، سلامت پوست را حفظ می‌کند. این روغن می‌تواند در تسریع فرآیند بهبود زخم‌ها، مرطوب کنندگی پوست و کاهش التهاب کمک کند.

کاهش التهابات: روغن آووکادو می‌تواند خواص ضد التهابی داشته باشد و به کاهش التهابات داخلی و خارجی بدن کمک کند. مصرف داخلی و یا استفاده موضعی از آن می‌تواند در کاهش التهابات پوستی، التهاب مفاصل و سایر شرایط التهابی مؤثر باشد.

روغن جوجوبا

این روغن حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌های E، B و امگا6 است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. روغن جوجوبا دارای خواص ضدباکتریایی، ضدقارچ و ضد سم است.

روغن جوجوبا، یکی از محبوب‌ترین روغن‌های معجزه‌گر در دنیای لوازم آرایشی است، زیرا که هم خواص ضد حساسیت، ضد باکتری و هم مرطوب کننده‌ای عالی و کامل است. اگر می‌خواهید یک تیر با دو نشان بزنید، روغن جوجوبا را تهیه کنید زیرا این روغن یک محصول مغذی، ترمیم‌کننده و مرطوب کننده هم برای مو و هم برای پوست است

روغن درخت چای

روغن درخت چای، یکی از روغنهای مورد مطالعه است که در صنایع پوست بسیار کاربرد دارد. این روغن ضدعفونی کننده و ضد قارچ قدرتمند از برگ‌های درخت چای (نه از بوته چای معمولی که برای ساخت چای سبز و سیاه استفاده می‌شود) ساخته شده است.

برای درمان خانگی موثر برای آکنه و یک جایگزین درمان کننده برای بنزوئیل پروکساید، با ترکیب ۳ تا ۵ قطره روغن درخت چای با ۲۰ تا ۴۰ قطره روغن جادویی فندق امتحان کنید. مزایای آن فراتر از زیبایی است. از تسکین روده‌ها تا درمان پای ورزشکاران، روغن درخت چای می‌تواند یک روغن ضروری در قفسه دارویی باشد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل از جمله روغن های کم چرب هست که به سرعت جذب پوست می گردد. روغن نارگیل از گوشت میوه نارگیل به دست می‌آید. این روغن منبعی غنی از چربی‌های اشباع شده از جمله تری‌گلیسیریدهای زنجیره متوسط است که بهترین روغن برای پوست صورت خشک به شمار می‌آید.در ساخت روغن های ترکیبی معمولا از روغن نارگیل نیز استفاده می شود.

روغن هسته انار

دانه‌های انار یک میان وعده سالم هستند اما ممکن است تعجب کنید که می‌توانید برای پوست خود نیز از مزایای این میوه غنی از آنتی اکسیدان لذت ببرید. روغن دانه انار دارای مقدار فراوانی آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا ۵ (پونیسیک اسید) و همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد پیری است.

این روغن کمک می‌کند تا پوست تولید کلاژن را بالا ببرد و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که موجب پیری زودرس می‌شوند، بپردازد. همچنین باعث تقویت تجدید سلولی می‌شود که به افزایش کشش و بهبود ظاهر خطوط ریز و چین و چروک‌ها کمک می‌کند

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور حاوی مقدار بالایی ویتامین E است. وجود این ویتامین در روغن هسته انگور، آن را به یک آنتی اکسیدان فوق‌العاده تبدیل کرده است. این روغن همچنین حاوی چندین فنول با خاصیت آنتی اکسیدانی مانند رِزوِراترول است.

روغن آرگان

روغن آرگان نوعی روغن غیر معطر است که از هسته آجیل‌های درخت آرگان تهیه می‌شود. معمولاً گفته می‌شود که این روغن اثر معجزه آسایی روی پوست و مو دارد؛ اما واقعیت این است که اگرچه روغن آرگان نوعی روغن گیاهی مفید است.

از خواص روغن آرگان می‌توان به نرم‌کنندگی بالای آن اشاره کرد. این موضوع آن را در دسته‌بندی روغن‌های اشباع شده سنگین‌تر مانند روغن نارگیل و روغن‌های سبک‌تر مانند روغن هسته انگور قرار داده است. روغن آرگان نیز مانند روغن زیتون، سرشار از ویتامین E است.

روغن گل مغربی

روغن گل مغربی از دانه‌های این گل به دست می‌آید. این روغن به لطف غلظت بالای اسیدهای چرب امگا 6 و گاما-لینولنیک اسید از بافتی روان و سبک برخوردار است.

گاما-لینولنیک اسید موجود در این روغن ظاهر پوست را زیباتر و از همیشه عادی‌تر می‌کند. به دلیل خاصیت تسکین دهندگی، روغن گل مغربی می‌تواند یک افزودنی عالی در تونرهایی باشد که برای پوست‌های خشک و خیلی خشک طراحی شده‌اند.

بهترین روغن های گیاهی را از کجا تهیه کنیم؟

با خواص بهترین روغن های گیاهی آشنا شوید

یکی از دغدغه ها عموما این است که یک روغن گیاهی با کیفیت ، اصل و خالص را از کجا تهیه کنیم؟یا برای خرید روغن گیاهی اصل به کجا مراجعه کنیم؟

عطاری مشکستان ، بزرگترین عطاری آنلاین در تهران بوده که مجموعه ای از بهترین و با کیفیت ترین محصولات کمیاب گیاهی ، گلاب و عرقیات اصل ، روغن های گیاهی با کیفیت و خالص و ... را در وبسایت خود ارائه می دهد.شما میتوانید برای خرید بخورات نیز با مراجعه به آدرس بهترین عطاری آنلاین Moshkestan.com تمام محصولات این عطاری را با قیمت بروز مشاهده کنید.

با مراجعه به سایت این عطاری ، به صورت مستقیم و به راحتی محصول خود را تهیه کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha