رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر تداوم‌ گرمای هوا و افزایش تابش اشعه فرابنفش اظهار کرد: هنگام صعود به ارتفاعات به منظور پرهیز از گرمازدگی، همراه داشتن مایعات کافی و انجام اقدامات مناسب برای جلوگیری از گرمازدگی ضروری است.

آسمان آفتابی ارتفاعات کشور/ لزوم نوشیدن مایعات و حفاظت از پوست هنگام کوهنوردی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کوهستان و ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی کشور اظهار کرد: طی پنجشنبه و جمعه(١٢ و ١٣ مرداد)استقرار جوی غالبا پایدار در بیشتر مناطق کشور و تداوم گرمای هوا، رگبارهای موقتی برای ساعات عصر و غروب در بخش‌های محدودی از ارتفاعات شمال‌ غرب و البرز مرکزی همچنین وزش باد گاهی شدید مهمترین پدیده جوی در قلل و خط الراس‌های مرتفع کشور است.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران نیز اظهار کرد: طی این دو روز در ارتفاعات تهران استقرار هوای غالبا پایدار و آفتابی، وزش باد گاهی شدید به‌ویژه برای ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درخصوص کوهنوردی و صعود به ارتفاعات توصیه کرد: با توجه به آفتابی بودن هوا در ساعات میانی روز، افزایش تابش اشعه فرابنفش موجب آسیب‌های پوستی می‌شود بنابراین اقدامات محافظتی لازم لحاظ شود.

وی ادامه داد: با توجه به تداوم گرمای هوا، در مسیرهای پیمایشی، به منظور پرهیز از گرمازدگی به‌همراه داشتن مایعات کافی ضروری است.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: با توجه به وقوع ناپایداری موقتی برای ساعات عصر در ارتفاعات شمال‌ غرب و بخش‌های محدودی از البرز مرکزی، زمان‌بندی لازم برای پرهیز از حضور در فضای باز در بازه عصر و غروب انجام و به تغییرات شرایط باد و رشد عمودی ابرها توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha