سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع توفان شن و گردوخاک در مناطق مستعد استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سمنان و قم هشدار داد.

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وقوع توفان شن در ۴ استان کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، سامانه افزایش گرادیان فشار سطح زمین تا روز یک‌شنبه موجب وزش باد شدید، گردوخاک و توفان شن در نواحی مستعد خواهد شد.

این سامانه امروز شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و فردا یک‌شنبه شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب و شرق سمنان را در بر می‌گیرد.

اثر مخاطره نیز در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha