سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 359024

رودخانه دائمی «بالیقلو چای» اردبیل برای اولین بار در طول یک قرن اخیر به صورت کامل خشک شد.

یک رودخانه دائمی در اردبیل بطور کامل خشک شد!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رکنا، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که رودخانه دائمی «بالیقلو چای» اردبیل که در حوزه آبریز قره سو و در کلان حوزه رود ارس قرار دارد، برای اولین بار در طول یک قرن اخیر به صورت کامل خشک شد.

عواقب محیط زیستی و آلودگی‌های ناشی از این حادثه آن هم درست وسط شهر اردبیل و در مجاورت پیاده راه و پارکی که مردم مداوما از آن تردد دارند نیازمند اظهار نظرهای کارشناسی است. فعالان محیط زیست و کنشگران اجتماعی اردبیل بارها در مورد تبدیل شدن این رودخانه به مرکز آلودگی و بیماری هشدار داده اند، اما متاسفانه مورد توجه جدی متولیان امر قرار نگرفته است.

عدم اختصاص حق آبه زیست محیطی رودخانه بالیقلو چای توسط آب منطقه‌ای در این استان و بی توجهی به این مساله به بهانه پروژه‌های عمرانی از جمله علت‌هایی است که مسوولان این استان همواره با تکیه بر آن بر کم کاری‌های خود صحه می‌گذارند.

ادامه دار بودن خشکی این رودخانه دایمی می‌تواند علاوه بر اینکه زیست طبیعی این رودخانه را برای همیشه از بین ببرد بلکه می‌تواند بستر این رودخانه را به یک کانون ریزگرد در این استان تبدیل کند و تبعات زیست محیطی گسترده‌ای در آینده برای مردم این شهر به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha