دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 359259

بسیاری از افراد چای تازه دم را دوست دارند، اما آن‌هایی که به طور مداوم چای می‌نوشند، در بسیاری از مواقع از چای به اصطلاح کهنه هم روی گردان نیستند،اما تفاوت‌ چای تازه دم و مانده در چیست؟ چای تازه دم میکروب‌های دهان را کاهش می‌دهد، اما چای مانده در بدن سم تولید می‌کند.

چرا نباید چای کهنه بنوشیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رکنا، مصرف چای مانده در درازمدت باعث سردرد، تپش قلب و زخم معده می شود. چای تازه دم و کمرنگ بنوشید. اگر چای بیشتر از ۱۰ دقیقه دم بکشد، کهنه به شمار می‌رود و نوشیدن آن موجب افزایش خستگی در فرد خواهد شد. ساعدی متخصص تغذیه در این خصوص می‌گوید: «مصرف چای به‌عنوان نوشیدنی ضروری است و هر فرد در روز می‌تواند چهار تا شش لیوان چای بنوشد.

مصرف چای به‌صورت «آیس تی» (چای یخی و سرد) بهتر است و چای رقیق و نسبتا کمرنگ در یک تا دو ساعت بعد از مصرف غذا هم مناسب است. چای تازه حس خستگی را از بدن خارج می‌کند، برعکس، چای کهنه، خستگی را افزایش می‌دهد.

زمان ماندگاری برگ چای در آب جوش ۱۰ دقیقه است و بیش از ۱۰ دقیقه چای تلخ می شود. نوشیدن چای پررنگ موجب می‌شود آب بدن کشیده شود و بدن کم آب‌تر از حالت عادی شود. چای نمی‌تواند جایگزین آب شود و هر فرد باید به‌صورت جداگانه آب بنوشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha