سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 359334

مسؤول کمیته حقوقی انجمن‌ فیزیوتراپی ایران گفت:تنها افرادی که دانش آموخته رشته فیزیوتراپی از دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور و دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور هستند به لحاظ علمی و قانونی می‌توانند در این حیطه فعالیت داشته باشند.

وقتی سودجویان فیزیوتراپیست می‌شوند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،همایون آبائی، مسؤول کمیته حقوقی انجمن‌ فیزیوتراپی ایران بیان داشت: فیزیوتراپی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی است که از درمان‌های دستی گرفته تا ورزش‌های درمانی و استفاده از دستگاه‌های تخصصی الکتروتراپی و درای نیدلینگ(سوزن خشک) والکترو آکوپانکچر و دیگر مواردی که در کوریکولوم آموزشی رشته فیزیوتراپی لحاظ شده را شامل می‌شود.

مسؤول کمیته حقوقی انجمن‌ فیزیوتراپی ایران ابراز کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو از بی اطلاعی مردم عزیزمان سوء استفاده کرده و با دخالت غیر قانونی درامر درمان و تبلیغات وسیع در فضاهای مجازی باعث خسارات سنگین جانی و مالی به بیماران می‌شوند.

آبایی افزود: اخیرا هم متاسفانه تعدادی از فارغ التحصیلان یکی از رشته‌های غیر مرتبط توانبخشی که حق دخالت در درمان‌های فیزیوتراپی ندارند تحت تاثیر تبلیغات اغوا کننده فردی و شرکت در کارگاه‌های غیر قانونی و اخذ گواهی‌های غیر مجاز که به هیچ عنوان صرف شرکت در این کارگاهها مجوز استفاده از روشها و تجهییزات فیزیوتراپی نیست اقدام به استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی می‌کنند که کاملا خلاف قانون است.

وی تصریح کرد: انجمن فیزیوتراپی ایران با جدیت تمام از طریق سازمان نظام پزشکی و دیگر مجاری قانونی با این افراد برخورد خواهد کرد.

مسؤول کمیته حقوقی انجمن‌ فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد: در خاتمه بار دیگر به هموطنان عزیز هشدار می‌دهیم در هنگام مراجعه فردی برای درمان فیزیوتراپی به منزلشان کاملا هوشیار بوده و از فیزیوتراپیست بودن فرد با اخذ کارت نظام پزشکی یا عضویت انجمن فیزیوتراپی اطمینان حاصل کنند و در مراجعه به مراکز درمانی هم دقت کافی را به عمل آورند تا درمان فیزیوتراپی خود را به فرد غیر فیزیوتراپیست نسپارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha