طبع تخمه کدو در طب سنتی سرد و خشک است. به طور کلی از تخمه کدو مزیت ‌های بی‌ نظیری دریافت می‌ شود.

تخمه کدو در طب سنتی

شما با خرید تخمه کدو می ‌توانید از مزایای بی ‌نظیر این ماده مغذی استفاده کنید. برخی از مهم‌ ترین مزیت‌هایی که مربوط به تخمه کدو هستند و در طب سنتی ثابت شده‌ اند را می‌ خواهیم در این مطلب معرفی کنیم.

طبع تخمه کدو در طب سنتی + خواص تخمه کدو

آشنایی با خواص تخمه کدو در طب سنتی

مهمترین خواص تخمه کدو در طب سنتی عبارت هستند از :

1. سرشار از مواد مغذی

یکی از مهمترین خواص تخمه کدو این است که سرشار از مواد مغذی می ‌باشد. دانه‌ های تخمه کدو بیضی شکل هستند و به صورت مغز شده یا با پوست به فروش می ‌رسند. تخمه کدو پوست سفید رنگ و ترد دارد شما به راحتی می ‌توانید پوست تخمه کدو را بشکنید. در هر ۲۸ گرم تخمه کدو حدود ۱۵۰ کالری انرژی وجود دارد. چربی و پروتئین تخمه کدو سالم هستند و موجب ایجاد کلسترول بد در بدن نمی ‌شونده تخمه کدو علاوه بر مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، دارای اسید چرب، فولات، ویتامین ‌های متفاوت، پتاسیم و ... است شما برای تعدیل حرارت بدن و همچنین کمتر کردن کلسترول می‌ توانید از این تخمه استفاده کنید.

2. کاهش خطر مبتلا شدن به سرطان

یکی دیگر از مزیت‌ ها و خواص تخمه کدو این است که برای کاهش خطر مبتلا شدن به انواع سرطان از آن استفاده می‌ کنند. تخمه کدو در گذشته توسط بسیاری از افراد استفاده می‌ شده است. تخمه کدو برای درمان ‌های محلی کاربرد زیادی داشته و اکنون نیز اهمیت آن روز به روز بیشتر می‌ شود. درمان ‌هایی مانند درمان فشار خون بالا، درمان عفونت مجاری ادراری، قند خون و ... با استفاده از تخمه کدو انجام می‌ شده است. تخمه کدو دارای مواد مغذی زیادی می ‌باشد که جنبه ‌های متفاوتی برای سلامت دارد. منبع غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده، مواد معدنی، پروتئین و ویتامین‌ ها در این محصول وجود دارند. دانه‌ های تخمه کدو را شما می ‌توانید به صورت بوداده یا خام استفاده کنید.

طبع تخمه کدو

فواید تخمه کدو

3. کاهش التهابات بدن با استفاده از خواص تخمه کدو در طب سنتی

یکی دیگر از خواص تخمه کدو در طب سنتی این است که برای کاهش دادن التهاب بدن مورد استفاده قرار می ‌گیرد. تخمه کدو دارای آنتی اکسیدان‌ های متفاوت می‌ باشد. نقش آنتی اکسیدان برای کاهش دادن التهابات ضروری است. مصرف غذاهایی که دارای آنتی اکسیدان هستند می ‌تواند کمک کند تا از بیماری‌ های گوناگون پیشگیری کنید. خواص تخمه کدو برای سلامتی بسیار زیاد است. طبق تحقیقاتی که انجام داده ‌اند خرید تخمه کدو جهت درمان کردن التهابات بدن به صورت طبیعی مزایای بی‌ نظیری دارد. تخمه کدو برای کبد چرب مزیت های بی نظیری دارد.

4. کاهش خطر مبتلا شدن به سرطان روده، پروستات و معده

یکی دیگر از خواص تخمه کدو گلپر یا ساده این است که برای کاهش خطر مبتلا شدن به سرطان روده، پروستات و معده از آن استفاده می ‌کنند. مصرف آجیل دارای مزایای بی ‌نظیری است. اگر شما یک رژیم مناسب داشته باشید می‌ توانید خطر مبتلا شدن به بیماری ‌های گوناگون را از بین ببرید. شما با استفاده از تخمه کدوی بوداده یا خام می ‌توانید از بیماری ‌های متفاوت مانند سرطان روده، پروستات و معده جلوگیری کنید. کاهش خطر مبتلا شدن به سرطان سینه یکی از مهم ‌ترین مزیت‌ های تخمه کدو است. به طور کلی باید به خوبی بدانید که تخمه کدو نقش مهمی برای پیشگیری از سرطان دارد. طبق تحقیقاتی که روی این تخمه انجام داده‌ اند تاثیر مصرف آن برای کاهش رشد سلول ‌های سرطانی را تایید کرده‌ اند.

5. سلامت استخوان ها با خواص تخمه کدو در طب سنتی

یکی دیگر از خواص تخمه کدو در طب سنتی این است که از آن برای سلامت استخوان‌ ها استفاده می ‌کنند. تخمه کدو به عنوان یکی از منابع مهم منیزیم شناخته می‌ شود. از آنجایی که در کشور ایران کمبود منیزیم شایع است، باید از بهترین خوراکی ‌هایی که دارای منیزیم هستند استفاده کنیم. منیزیم کمک می‌ کند تا فشار خون کنترل شود و خطر مبتلا شدن به بیماری‌ های قلبی کاهش یابد. شما برای تشکیل و حفظ استخوان سالم می‌ توانید از منیزیم استفاده کنید. تنظیم سطح قند خون یکی دیگر از مزیت‌ های مربوط به منیزیم تخمه کدو است.

فواید تخمه کدو

طبع تخمه کدو

6. کاهش رشد پلاک در رگ های خونی با خرید تخمه کدو

یکی از مهمترین خواص تخمه کدو کاهش رشد پلاک در رگ‌ ها می‌ باشد. به طور کلی باید به خوبی بدانید که تخمه کدو کاهش دهنده فشار خون است. به همین دلیل بسیاری از افراد م ی‌توانند از این تخمه استفاده کنند. منبع بی ‌نظیری از آنتی اکسیدان‌ ها، اسیدهای چرب، منیزیم، روی و ... در تخمه کدو وجود دارند. هر یک از این موادی که معرفی کردیم برای سلامت قلب ضروری هستند. تخمه کدو برای کاهش دادن فشار خون و همچنین کلسترول بالا تاثیر زیادی دارد. فشار خون و کلسترول بالا به عنوان مهم‌ ترین فاکتورهایی هستند که موجب بیماری قلبی می‌ شوند. اکسید نیتریک که در تخمه کدو وجود دارد به گسترش پیدا کردن عروق خونی کمک می ‌کند. زمانی که عروق خونی بیشتر شوند جریان خون به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد.

تخمه کدو در طب سنتی

طبع تخمه کدو در طب سنتی

خرید تخمه کدو از آجیل منوچهری

برای خرید تخمه کدو می‌توانید به فروشگاه آجیل منوچهری مراجعه کنید. بسیاری از افرادی که قصد مشاهده و مقایسه ی قیمت آجیل مخلوط و خرید آجیل و تخمه کدو را دارند می ‌توانند از این فروشگاه به صورت اینترنتی انواع تخمه کدو را بخرند. تخمه کدوهایی که در فروشگاه آجیل منوچهری به فروش می‌ رسند به صورت بوداده، مغز شده و خام هستند. بر همین اساس شما طبق نیاز خود می ‌توانید سفارش خود را ثبت کنید و همچنین میتوانید جهت استعلام قیمت انواع آجیل و خشکبار با شماره ی 09926647903 از طریق تماس تلفنی پیامک و واتساپ در ارتباط باشید و در کمترین بازه زمانی محصول خریداری شده را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha