رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، سید علی حسینی، در نشست خبری از نیاز روز افزون جامعه به خدمات توانبخشی بحث کرد و در ادامه خواستار تحت پوشش قرار گرفتن خدمات توانبخشی توسط بیمه ها شد.

 خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی ،سید علی حسینی، رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست خبری اظهار داشت: این دانشگاه با محوریت علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در زیر مجموعه وزارت بهداشت فعالیت می کند.

وی ادامه داد: این دانشگاه جزو دانشگاه های کوچک قرار دارد؛ البته بسیاری افراد در دنیا سراغ دانشگاه های با شاخص های برتر می روند.با این حال دانشگاههای زیر ۵ هزار دانشجو جزو دانشگاه های کوچک محسوب می شوند.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به رتبه بندی بین المللی تایمز، بیان داشت: در سال ۲۰۲۳ این رتبه بندی در ۱۳ شاخص اعلام شده که متکی بر آموزش، پژوهش، صنعت و توجه بین المللی بوده و منبع اطلاعاتی تحقیقاتی که صورت گرفته است در کل رنگین بین المللی شکل گیرد.حسینی ادامه داد: این دانشگاه رتبه اول دانشگاه های کوچک را در کشور کسب کرده است؛در جهان نیز رتبه ۵۴ در دانشگاه های کوچک کسب کردیم.

وی افزود: به ازای هر استاد ۳.۵مقاله تولیدی داشتیم. همچنین در این دانشگاه اولین و موفقترین دانشگاه و پژوهشگاه سلامت اجتماعی را داریم.رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ابراز داشت: هر سال ویژگی هایی که در حوزه سلامت اجتماعی است را در تحقیقات خود ارائه می دهیم.حسینی با بیان اینکه کیفیت در دستور کار دانشگاه بوده است، ابراز کرد: طی دوسال اخیر دپارتمانهایی را شکل دادیم و رشته مددکاری کودکان را ایجاد کردیم که شامل مددکاری کودکان و مددکاری سالمندان است طراحی کردیم.

وی تصریح کرد: دپارتمان بهداشت محیط را داریم و در مدیریت سوانح و حوادث دپارتمانی ایجاد کردیم و به عبارتی ما با این نگاه همواره حوزه آموزش بر توسعه بخش آموزش تاکید داشته است.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: موضوع نیاز جامعه به خدمات توانبخشی روز به روز بیشتر می شود، به طوری که سالانه صدها هزار نفر آسیب دیده حوادث در کشور داریم و نظام سلامت باید خدمات توانبخشی را در بستر بیمه پایه شکل دهد و این را تقاضا داریم.

وی اضافه کرد: توصیه اکید بنده این است که کمکی به خدمات توانبخشی و تحت پوشش قرار گرفتن این خدمات صورت گیرد.رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بیان داشت: این دانشگاه اعضای هیات علمی برجسته ای دارد و در تمام رشته های این دانشگاه در بورد تخصصی تاثیر گذار هستند.حسینی متذکر شد: بیمارستان تخصصی توانبخشی را بنام رفیده با ۸۰ تخت توانبخشی فعالیت می کند؛ در حالی که این بسیار اندک است و ساخت دومین بیمارستان تخصصی توانبخشی ۱۰۰ تخته در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر کشوری بخواهد رویکرد توسعه ای در حوزه سلامت داشته باشد به حوزه توانبخشی نیز توجه لازم داشته باشد.حمید رضا خانکه، معاون تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اظهار داشت: در دنیا دانشگاه های کوچک از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و در سال گذشته در تولید دانش تاثیر گذار رتبه اول را داشته است.

وی ادامه داد: اولین دانشگاه هستیم که در ۳۰ سال گذشته نیروی متخصص در توانبخشی تربیت کردیم؛ ضمن اینکه فعالیت این دانشگاه صرف تولید مقاله نیست.خانکه با بیان اینکه ۱۷ درصد جامعه معلول بوده و ۱۰ درصد سالمند هستند، گفت: یکی از کارهایی که ما انجام می دهیم استانداردهای زندگی سالم برای سالمندان است.وی افزود: ۳۳ درصد جامعه به خدمات توانبخشی نیاز دارند؛در حالی که توانبخشی متولی درستی در کشور ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha