سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای برخی از استان‌ها از ورود سامانه بارشی به کشور و کاهش محسوس دما در نوار شمالی، شمال شرق و غرب خبر داد.

هشدار سطح نارنجی برای برخی از استان‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان غربی، برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،‌ خراسان شمالی، برخی مناطق سمنان و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات رشته کوه البرز و ارتفاعات هرمزگان رگبار باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی گردوخاک پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌های امروز برای استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی است.

فردا یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر،‌ برخی مناطق اردبیل،‌برخی مناطق سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده همراه بار رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

طی هفته جاری در نوار شمالی کشور هوای خنک مستقر شده به‌طوری که امروز شنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، شمال غرب و شمال شرق کشور دما 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد. در این مناطق روند افزایش کُند دما تا دوشنبه ادامه دارد و از روز سه‌شنبه تا آخر هفته دما حدود 5 درجه کاهش خواهد یافت.

همچنین برای مناطق مرکزی تا دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور نیز تا پایان هفته روند کاهش نسبی دما 3 تا 5 درجه پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه در ارتفاعات شمالی البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی شده است. سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش روی می‌دهد. چهارشنبه نیز برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش‌بینی شده است.

امروز در شمال شرق،‌ شرق،‌ شرق سمنان و شرق اصفهان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، یکشنبه و دوشنبه در شرق و شمال شرق وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است.

امروز دریای خزر، غرب خلیج‌فارس و شرق دریای عمان، یکشنبه دریای خزر،‌خلیج‌فارس و دریای عمان، دوشنبه دریای عمان و شرق خلیج‌فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha