معاون توسعه و منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم ایجاد شد و هفت هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ایجاد بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بهروز رحیمی روز شنبه در تشریح دستاوردهای طرح‌های عمرانی در دولت مردمی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: بیمارستان‌های حضرت مهدی (عج)، غدیر، فردیس و پیرانشهر نیز در این دوره مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ده‌ها بیمارستان نیز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و در حوزه بهداشت و زیر ساخت‌های بهداشتی، چهار هزار و ۴۰ طرح را در یکسال اخیر شروع کردیم و یکهزار و ۶۰۰ طرح نیز بهره‌برداری شده است.

وی اعلام کرد که به زودی ۷۹ طرح نیز در حوزه درمان افتتاح می‌شود و در دولت سیزدهم هشت تا ۱۰ بیمارستان یکهزار تختخوابی در تبریز، مازندران، اردبیل، تهران، شیراز، همدان و خوزستان پیش‌بینی شده است.

جذب ۲ هزار بهورز در مراکز بهداشتی

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حوزه بهداشت در چند سال مورد غفلت قرار گرفته بود، افزود: ۲ هزار نیروی بهورز در یکسال اخیر در مراکز و خانه‌های بهداشت جذب شدند و احیای نظام شبکه می‌تواند هزینه‌های درمان را کاهش دهد.

رحیمی تصریح کرد: ۱۱۵ طرح آموزشی، رفاهی و فرهنگی نیز در این دولت ایجاد شد که شامل خوابگاه‌های متاهلان و محیط های ورزشی است همچنین ۳۵۰ طرح آموزشی نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سیاست دولت مردمی اتمام طرح‌های بیمارستانی نیمه کاره است

وی تصریح کرد: سیاست دولت سیزدهم اتمام طرح‌های نیمه کاره است و منابع آن از سفر رئیس جمهور، منابع اختصاصی و بودجه سالانه و ترکیبی تامین می‌شود.

نوسازی و بهسازی ۵۰۰ بیمارستان

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: ۵۰۰ بیمارستان امسال بهسازی و نوسازی می‌شود همچنین در بخش درمان علاوه بر این طرح‌های بیمارستانی، طرح توسعه‌ای اورژانس‌ها پیگیری شده است؛ به شکلی که در این دولت بیش از ۲۵ طرح توسعه اورژانس را پیش بردیم.

وی افزود: همچنین حدود ۱۶ کلینیک تخصصی، بیش از ۵۲ پایگاه و مرکز فوریت‌های پزشکی و بیش از ۱۶ مرکز درمان ناباروری تحویل داده شد که برای موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهمیت ویژه داشت.

رحیمی افزود: بعد از دستور رهبر معظم انقلاب برای افزایش توجه به زیرساخت‌های نظام سلامت و تقویت نظام شبکه، با تاکید رئیس جمهور یک طرح کلی در وزارت بهداشت آغاز شد که با نام طرح ۴۰۴۰ آن را می‌شناسیم. ذیل این طرح، ۴۰۴۰ طرح بهداشتی شامل مراکز آموزش بهورزی، مراکز خدمات جامع سلامت شهری، مراکز جامع خدمات روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، آزمایشگاه مرکزی و زیست پزشک قرار دارد و این طرح‌ها افتتاح می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: از این ۴۰۴۰ طرح، تاکنون نزدیک به ۲ هزار طرح تعیین تکلیف و تحویل داده شده‌اند و این نکته مهم است که شاید برخی از این طرح‌ها که تعداد زیادی هم ندارند از قبل وجود داشته که بلاتکلیف مانده بودند و ما تصمیم گرفتیم به آنها سر و سامان دهیم.

پرستاران در اولویت استخدام

وی درباره وضعیت نیروهای شاغل در حوزه‌های بهداشت و درمان گفت: بیش از ۵۸۰ هزار نیروی انسانی در وزارت بهداشت فعایت دارند که در رشته‌های مختلف مشغول هستند؛ هرچند که کمبود نیروی انسانی همواره به دلیل شرایط خاص نظام سلامت مشهود بوده و اکنون هم به همین شکل است.

به گفته رحیمی، در نظام سلامت دیدگاه آن است همکارانی که در دوران کرونا در مراکز درمانی مشغول بکار بودند به خصوص پرستاران، ادامه همکاری داشته باشند و سهمیه ویژه برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: خدماتی که در نظام سلامت ارائه می‌شود، تعرفه منطقی ندارد و در مقایسه با سایر کشورها تورم نظام سلامت و میزان انباشت بدهی‌ها بالاتر است که با دستور وزیر بهداشت دستمزدهای کارکنان در اولویت قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: تعرفه خدمات پرستاری نیز از طریق بیمه‌ها پرداخت می‌شود و شیوه‌نامه جدید به‌زودی در مورد اصلاح اشکالات تعرفه خدمات پرستاری ابلاغ می‌شود.

دستمزدهای نجومی نداریم

معاون وزیر بهداشت گفت: سقف پرداختی پزشکان حذف شده است و بر اساس عملکرد حقوق می‌گیرند و دستمزدهای نجومی نداریم.

وی در مورد جوانی جمعیت گفت: منابع مالی جوانی جمعیت هنوز به وزارت بهداشت تخصیص نیافته است و منابع را از داخل وزارت بهداشت تامین کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha