شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 360080

پوشیدن کفش‌های تنگ که به بخشی از انگشت پا فشار می‌آورند، استفاده از کفش پاشنه‌بلند، نپوشیدن جوراب که باعث اصطکاک بین پا و کفش می‌شود، دویدن‌های طولانی یا داشتن مشاغلی که نیاز به سرپا ایستادن طولانی دارد، هرکدام از عواملی است که باعث بروز میخچه در پا می‌شود.

راه‌های پیشگیری از بروز میخچه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در ادامه مروری می‌کنیم بر اقداماتی که باعث پیشگیری از بروز میخچه در پا می‌شود.کفشی را انتخاب کنید که به انگشتان پای شما فضای کافی بدهد. اگر نتوانید انگشتان پا را درون کفش تکان دهید، این مسئله نشان‌دهنده‌، این است که کفش تنگ است.

اگر مستعد بروز میخچه در پا هستید، در اطراف بخش‌هایی از پا که در معرض سایش با کفش یا جوراب قرار دارد از پدهای مخصوص غیرپزشکی یا پانسمان استفاده کنید. همچنین می‌توان از ابزارهای مخصوصی برای جدا کردن انگشتان پا یا کلاف‌های پشمی بین انگشتان پا استفاده کرد.


برای پیشگیری از بروز میخچه در دست، استفاده از دستکش‌های مخصوص هنگام استفاده از ابزارآلات ضروری است. در صورت نداشتن دستکش، از ابزارهایی استفاده کنید که دور دسته‌های آن‌ها با پوشش‌های مخصوصی پوشیده شده است.سعی کنید با مرطوب نگه‌داشتن مداوم دست‌ها با کرم مرطوب کننده از بروز میخچه پیشگیری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha