رئیس سازمان غذا و دارو از طراحی دستگاه دیالیز خانگی در کشور خبر داد و گفت: این دستگاه بزودی مراحل تولید را آغاز خواهد کرد.

تولید دستگاه دیالیز خانگی بزودی آغاز می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سید حیدر محمدی افزود: تولید دستگاه‌های دیالیز خانگی در دنیا بسیار محدود است و این مجموعه موفق شده است که مدل اولیه آن را طراحی و بزودی برای تولید آن اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پودرهای بی‌کربنات سدیم با گرید دارویی و دیالیز برای اولین‌بار در کشور تولید می‌شوند، اظهارداشت: در گذشته حجم بسیار زیادی از این ماده وارداتی بود که هم ارزبری داشت و هم هزینه زیادی بابت حمل‌ونقل به شرکت‌ها تحمیل می‌کرد که در حال حاضر در بسته‌بندی‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود.

محمدی تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی در مورد برخی از اقلام تجهیزات و ملزومات پزشکی همچون دیالیز، گاز هلیوم و برخی از پروتزها اجرایی شد و با توجه به اینکه در مورد دارو یکی از مشکلات ایجاد شده تامین نقدینگی برای شرکت‌ها بود، در مورد تجهیزات پزشکی برای اینکه نمی‌خواستیم این مشکل ایجاد شود با شیب ملایم‌تری شروع کردیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه قیمت تمام شده اقلام تجهیزات پزشکی با توجه به تفاوت نرخ ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی با ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی زیر هشت درصد است، گفت: این تفاوت قیمت امکان نشت به بازار آزاد و یا قاچاق معکوس را افزایش می‌دهد، بنابراین در مورد اصلاح سیاست‌های ارزی حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز ملزم و مصمم هستیم.

محمدی در پایان اظهارداشت: با اقدامات انجام شده به صادرکننده ونتیلاتور تبدیل شده‌ایم و ماشین دیالیز برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha