گشنیز یکی از گیاهان تیره جعفری است که خواص ضد آلرژی  دارد. در تحقیقات فارماکولوژیک ثابت شده است که ترکیبات موجود در دانه آن در فعالیت ضد التهابی نقش مهمی دارد.

خواص بی‌نظیر گشنیز، از کاهش التهاب بدن تا بهبود حساسیت‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، دانه‌های گشنیز حاوی روغن ضروری است که سرشار از مغذی‌های گیاهی مفید است. رینیت آلرژیک یک بیماری علامت‌دار در بینی است که پس از تماس با آلرژن القا و دراثر التهاب غشاهای پوشاننده بینی ایجاد می‌شود. درمان دارویی رینیت آلرژیک به طور عمده بر تجویز آنتی هیستامین‌ها و کورتون‌ها متکی است که تاثیر درمانی کمی دارد و بیشتر کاهش دهنده موقتی علایم بیماری است و از طرفی مصرف طولانی مدت آن‌ها با عوارض جانبی همراه است.

مطالعات مختلفی درخصوص آثار ضد التهابی گیاهان دارویی در دنیا انجام شده که در این میان گشنیز از جمله گیاهانی است که به خاصیت ضد التهابی و ضد آلرژیک آن اشاره شده است. گشنیز به طور گسترده در درمان اختلالات گوارشی، بیماری‌های سیستم تنفسی و ادراری، تسکین اضطراب و بی‌خوابی، آلرژی‌ها، اسهال خونی، سوختگی‌ها، سرفه، التهاب مثانه، سرگیجه، تب یونجه، سردرد، بواسیر، جوش، عفونت های دستگاه ادراری و ... می‌تواند مفید باشد. در مطالعات انجام شده، اثر عصاره دانه گشنیز بر علایمی همچون آبریزش بینی، احتقان بینی و سوزش چشم به بهبود آن منجر شده است که می تواند نسبت به درمان‌های رایج موثرتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha