در حالی که اداره‌کل محیط زیست استان سیستان‌وبلوچستان دربارهٔ وضعیت «کمبر»، ‌خرس سیاه بلوچی سکوت کرده است، یک فعال محیط زیست مدعی است که این توله‌خرس ۶ ماهه رهاسازی شده است.

خرس گمشده رهاسازی شده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه پیام ما ،«علی کشمیری»، به نقل از منبعی آگاه به «پیام ما» می‌گوید: «بر اساس شواهد به‌نظر می‌رسد، کمبر، خرس سیاه گمشده که محیط زیست دربارهٔ آن توضیحی نمی‌دهد، رهاسازی شده است. آن‌هم درحالی‌که اصلاً آمادگی زندگی به‌تنهایی در طبیعت را نداشت.»


این فعال حقوق حیوانات ادامه می‌دهد: «این منبع تأیید کرده که کمبر را در طبیعت رها کرده‌اند. این توله‌خرس ۶ ماه بیشتر نداشت و سه ماه را در خانه همیارهای محیط زیست و افراد مختلف نگهداری می‌شد، دیگر دستی شده و به انسان عادت کرده بود. به‌طور خاص توله‌خرس یک سال تا ۱۸ ماه با مادر خود زندگی می‌کند تا آموزش ببیند.

اگر کمبر رها شده باشد، شانس زنده‌ماندن در طبیعت را نخواهد داشت.» کشمیری با اشاره به این موارد می‌گوید: «اگر رهاسازی کرده‌اند، چرا حتی قلاده ردیاب برای این خرس نگذاشته‌اند؟ چرا اطلاعاتی دربارهٔ اینکه در کدام منطقه رهاسازی شده وجود ندارد؟ این خرس حتی توان پیدا کردن آب و غذا، شناسایی خطرات و پنهان شدن را ندارد و اگر رهایش کرده باشند، زنده نمی‌ماند.»


در روزهای گذشته در گزارشی به موضوع گم‌شدن این توله‌خرس پرداخت اما مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان حاضر به پاسخگویی و توضیح نشدند. این سکوت در شرایطی است که دیروز در پورتال این اداره، خبری دربارهٔ «بهبود وضعیت سلامت توله‌خرس‌های سیاه بلوچی ارسالی به کلینیک پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست» منتشر شد که از وضعیت دو توله‌خرسی خبر می‌داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha