معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه تورم در نظام سلامت تابعی از تورم کلی در جامعه است، تصریح کرد: کاهش پرداخت از جیب مردم مورد توجه وزارت بهداشت است.

برنامه وزارت بهداشت برای کنترل و کاهش هزینه‌های ارائه خدمات نظام سلامت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهروز رحیمی در نشست تخصصی راهکارهای مهار تورم در حوزه سلامت که با حضور اساتید و صاحب‌نظران حوزه سلامت در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، با تأکید بر ضرورت توسعه شبکه بهداشتی کشور برای کاهش هزینه‌های مردم، تغییر در نحوه مدیریت بیمارستانی را یکی از لازمه‌های کنترل هزینه‌ها در نظام سلامت دانست.

وی با اشاره به اقدامات تخصصی برای بررسی سازوکارهای کنترل تورم در حوزه سلامت در وزارت بهداشت، گفت: کنترل و کاهش هزینه‌های ارائه خدمات نظام سلامت در رأس برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد.

وی اقتصاد سلامت را مقوله‌ای مهم در اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: افزایش کارایی، اثربخشی و بهره‌وری در ارائه خدمات سلامت و به‌طور کلی بسط عدالت در سلامت از اهداف اقتصاد سلامت است.

او توسعه خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و استفاده از فناوری‌های نوین در نظام سلامت را موضوعاتی مهم دانست و گفت: هوشمند سازی و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی در نظام سلامت می‌تواند در مهار تورم در این حوزه کمک کننده باشد.

بنابر اعلام وبدا، وی همچنین از اصلاح و تعالی فرایندهای ارائه خدمات در بخش سلامت با اتخاذ تصمیمات آینده نگارانه به عنوان راهکاری برای افزایش حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های سلامت یاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha