وزیر بهداشت با بیان این که بسیج، یادگار امام راحل است و نام بسیج، اتفاقی انتخاب نشده است، گفت: بسیج از سوی امام به گروهی اطلاق شد که نقشی ارزشمند در دوران دفاع مقدس داشتند و اثرگذاری مثبت آنها در دوره های گوناگون از جمله دوران همه گیری کرونا مشهود بوده است

اثرگذاری چشمگیر بسیج در مهار کرونا / همه برای حفظ و ارتقای انقلاب اسلامی مسئولیت داریم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در نشست هم اندیشی رؤسای هیات های اندیشه ورز و مسئولان بسیج جامعه پزشکی کشور با مسئولان نظام سلامت که در تالار شهید حاج قاسم سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به ضرورت تقویت بسیج علمی و اساتید، گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و آشنایی جامعه دانشگاهی کشور با پیشرفت های حوزه سلامت هستیم.

وی توکل به خدا را لازمه توفیق در همه امور و همه توفیقات را ناشی از اراده خداوند دانست و گفت: هر فردی در هر جایگاهی باید با عمل صالح و کار در جهت رضای خداوند، شکرگزاری کند و مسئولیت شناسی و خودسازی هم اهمیتی ویژه دارد.

وزیر بهداشت با تاکید بر زمان شناسی، دشمن شناسی و مسئولیت شناسی یادآور شد: رسالت سنگینی به عهده همه ما قرار دارد و آن مسئولیت در قبال حفظ و ارتقای انقلاب اسلامی است؛ زیرا انقلاب اسلامی به راحتی حاصل نشده که به آسانی از دست برود.

دکتر عین اللهی تشکیل حشدالشعبی را نمونه ای از ویژگی الهام بخشی بسیج عنوان و تصریح کرد: بسیج به معنای حضور در همه صحنه هاست و هیچ بن بستی در حل مشکلات و مسائل توسط بسیج وجود ندارد؛ کما اینکه در بحران های مختلف از جمله کرونا و وقوع حوادث طبیعی شاهد حضور پررنگ بسیج هستیم.

وی از تقویت روحیه مذهبی، حضور و مشارکت گسترده در مراسم فرهنگی و مذهبی، برپایی نماز جماعت، داشتن حس همکاری و کار جمعی، تحول گرایی، کمک به محرومان، شجاعت و امیدآفرینی به عنوان مهمترین شاخصه های بسیج و بسیجی یاد کرد و گفت: اردوهای فرهنگی و جهادی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم به ویژه در مناطق محروم، بسیار اثرگذار است و باید تقویت شود.

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم امیدآفرینی در جامعه، گفت: باید در جامعه، امیدآفرینی کرد و از ناامیدکردن مردم که دشمنان ما به دنبال آن هستند، بر حذر بود. همچنین نباید اجازه دهیم خطوط تخریبی و سیاه نمایی ها در فضای مجازی در مسیر خدمت به مردم اخلال ایجاد کند.

به گفته دکتر عین اللهی بسیج جامعه پزشکی از مهمترین تشکل ها در نظام سلامت برای کمک به مردم و ارتقای سلامت جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha