شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 361346

نمک موجود در ترشی برای سلامتی مضر است و افرادی را که سیستم ایمنی ضعیفی دارند دچار مشکل می‌کند.مصرف ترشی چه به صورت جداگانه و چه به همراه غذا سبب کاهش اندکس گلیسمی مواد غذایی که کربوهیدرات دارند، می‌شود. کاهش اندکس گلیسمی چه در افراد دیابتی و چه غیر دیابتی موجب بالا رفتن قندخون در بدن می‌شود.

عوارض مصرف زیاد ترشی برای سلامتی ما

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، مصرف زیاد و بی‌رویه ترشی خطر ابتلا به سرطان مری و معده را افزایش می‌دهد. مصرف ترشی به همراه مواد غذایی دیگر برای افرادی که زخم معده یا اثنی‌عشر دارند، مضر است؛ زیرا ترشی، اسید معده را زیاد و زخم را تشدید می‌کند. ترشی برای کسانی که ریفلاکس معده یا احساس ترش کردن دارند و افرادی که دارای روده تحریک‌پذیر و سوءهاضمه هستند، هم مضر است.


مصرف ترشی سبب آسیب رساندن به مینای دندان و تخریب و فساد دندان و آسیب به لثه‌ها می‌شود. تمام ترشی‌ها و خوراکی‌های اسیدی با PH پایین در مینای دندان و لثه‌ها نفوذ می‌کنند و سبب سست شدن دندان‌ها، تخریب و فساد دندان‌ها و لثه‌ها می‌شوند.طبع ترشیجات، سرد و خشک است و مصرف بیش از حد ترشیجات باعث سردی مغز و افزایش ابتلا به حواس‌پرتی و کندی حافظه و آلزایمر می‌شود؛ بنابراین اگر نگران کندذهنی و حواس‌پرتی خودتان هستید، ترشیجات مصرف نکنید. پوکی استخوان و ساییدگی استخوان هم از عوارض مصرف زیاد ترشی است. استفاده زیاد از ترشی می‌تواند باعث رسوب مایعات بین مفصلی و آرتروز شود.ترشی در بعضی افراد می‌تواند باعث ضعف شدید، تشدید ناراحتی‌های عصبی و ضعف اعصاب یا صرع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha