چای سیاه حاوی کافئین و ال تیانین، یک نوع اسید آمینه است که برای بهبود هوشیاری و تمرکز بسیار می تواند مفید باشد.

فواید بی نظیر نوشیدن ۲ فنجان چای سیاه در طول روز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شاتز، کیست که اول صبح یک فنجان چای سیاه را دوست نداشته باشد؟ کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در چایی انسان را بیدار می کند و انرژی را افزایش می دهد.

در حالی که عاشقان چای از نوشیدن آن لذت می برند، اکثر آنها نمی دانند که چای سیاه فواید متعددی برای سلامتی دارد!

آیا می دانستید چای سیاه از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تخمیر شده و به دست می آید؟ چای سیاه یکی از محبوب‌ترین چای‌ها در سراسر جهان است و یکی از چهار نوع تهیه‌شده آن با استفاده از برگ گیاه کاملیا سیننسیس است.

5 مزیت چای سیاه برای سلامتی

در حالی که چای سیاه تحت اکسیداسیون قرار می گیرد که به آن مزایای بیشتری می دهد، چای سبز تحت اکسیداسیون قرار نمی گیرد. در طی اکسیداسیون، کاتچین ها به تآروبیگین ها، تافلاوین ها و فلاونول ها تبدیل می شوند که در چای سبز وجود ندارند. چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید متعددی برای سلامتی دارد.

1. چای سیاه سلامت روده را بهبود می بخشد

چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول است که به کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش خطر بیماری های مزمن و بهبود سلامت کلی فرد کمک می کند. پلی فنول ها و خواص ضد میکروبی می توانند به بهبود سلامت روده و تقویت ایمنی بدن کمک کنند.

2. چای سیاه کلسترول را کاهش می دهد

چای سیاه از برگ های کاملا تخمیر شده گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود و حاوی کاتچین و تافلاوین است که به کاهش سطح کلسترول شما کمک می کند.

3. چای سیاه سلامت قلب را ارتقا می دهد

فلاونوئیدهای موجود در چای سیاه ممکن است به کاهش سطح کلسترول، کنترل فشار خون و در نهایت کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند.

4. چای سیاه تمرکز را بهبود می بخشد

آیا برای شما سخت است که در طول روز بیدار بمانید؟ آیا این روزها احساس انرژی کمتری دارید؟ چای سیاه حاوی کافئین و ال تیانین، یک محتوای اسید آمینه چای سیاه است که برای بهبود هوشیاری و تمرکز بسیار می تواند مفید باشد.

5. چای سیاه به کاهش وزن کمک می کند

فلاون های موجود در چای همچنین با کاهش وزن، BMI و کاهش سایز کمر مرتبط هستند. از آنجایی که فلاون ها در چای سیاه وجود دارند، برای کاهش چربی شکم و کاهش وزن مناسب هستند، به ویژه زمانی که با یک رژیم غذایی مناسب و یک ورزش ترکیب شوند.

چای

عوارض مصرف چای سیاه

در حالی که چای سیاه فواید بسیاری برای سلامتی دارد، افرادی که کم خونی یا کمبود آهن دارند باید این نوشیدنی را در مقادیر محدود مصرف کنند؛ چرا که چای سیاه حاوی تانن هایی است که با آهن گیاهی متصل می شود و بر جذب آن در دستگاه گوارش تأثیر می گذارد.

عوارض جانبی نوشیدن چای سیاه:

  • تانن اضافی ممکن است دستگاه گوارش را تحریک کند، به ویژه برای کسانی که روده ضعیفی دارند، که منجر به درد معده، استفراغ، تشدید اسهال و غیره می شود.
  • مصرف بیش از حد کافئین ممکن است باعث افزایش اضطراب و بیقراری شود.
  • چای سیاه ممکن است تولید ملاتونین را کاهش دهد و در نتیجه چرخه خواب را مختل کند.
  • چای سیاه ممکن است به عوارضی در زنان باردار مانند سقط جنین یا وزن کم نوزاد هنگام تولد منجر شود.
  • کافئین بیش از حد ممکن است منجر به سوزش معده یا تشدید رفلاکس اسید شود.

بهترین زمان برای نوشیدن چای سیاه

چای سیاه با توجه به اینکه چقدر برای سلامتی شما مفید است، می تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشد.

در حالی که نوشیدن آن بی خطر است، افراد باید اطمینان حاصل کنند که آن را در حد اعتدال می نوشند. با این حال، از آنجایی که چای سیاه حاوی کافئین است، کودکان باید از نوشیدن آن اجتناب کنند. بزرگسالان نیز می توانند روزانه 2 تا 3 فنجان چای بنوشند و از مصرف بیش از حد این نوشیدنی خودداری کنند زیرا می تواند منجر به عوارض جانبی شدیدی شود.

اگر می‌پرسید زمان مناسب برای نوشیدن چای سیاه چه زمانی است، بهتر است آن را در صبح بنوشید. شروع روز با چای سیاه به افزایش هوشیاری و آبرسانی به بدن کمک می کند و انرژی فوری به بدن شما می دهد که به شما کمک می کند روز خود را سرحال تر شروع کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha