نخستین همایش اختلال خواندن و نوشتن در دوران رشد، 19 و 20 مهر در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

نخستین همایش «اختلال خواندن و نوشتن در دوران رشد» برگزار می‌شود

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از فارس، زهرا سلیمانی، دبیر علمی «نخستین همایش اختلال خواندن و نوشتن در دوران رشد» گفت: گروهی از کودکان در هنگام یادگیری خواندن، مشکلاتی در شناسایی کلمات نوشته شده و خواندن روان دارند. یکی از علل اصلی این مشکلات، وجود اشکال در شناسایی صداها و بخش های مختلف کلمه و تطبیق صداها با حروف متناظر آنها است. این کودکان دچار اختلال خواندن یا نارساخوانی هستند، اختلال در خواندن موجب مشکلاتی در نوشتن هم می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اختلال خواندن در کودکان شیوع بالایی دارد (منابع مختلف شیوع آن را بین 5 تا 15 درصد گزارش کرده‌اند). در تشخیص و ارائه اقدامات بالینی به این کودکان تخصص‌های مختلف از جمله گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی‌شناسی، بینایی‌سنجی، روانشناسی، مشاوره، متخصصان مغز و اعصاب، روانپزشکی نقش دارند.

دبیر علمی نخستین همایش اختلال خواندن و نوشتن در دوران رشد تصریح کرد: هدف اصلی این همایش آگاهی بیشتر جامعه علمی از این اختلال و معرفی کار تیمی در ارزیابی و درمان اختلالات خواندن و نوشتن در کودکان است.

سلیمانی افزود: از جمله اهداف دیگر این همایش، فراهم آوردن بستری برای ارائه نتایج تحقیقات انجام شده در زبان فارسی (از طریق ارائه مقالات و پوستر)، معرفی روش‌های بالینی مؤثر، یافتن ایده برای انجام پروژه‌های پژوهشی بین رشته‌ای و ایجاد تعامل بین متخصصان برای ارائه خدمات بهتر به کودکان دارای این اختلال است.

دبیر علمی این همایش گفت: بخش‌های مختلف همایش شامل سخنرانی کلیدی، برگزاری پنل و ارائه نتایج تحقیقات در قالب مقاله و پوستر است.در سخنرانی کلیدی اساتید به نام حوزه اختلال خواندن و نوشتن در تخصص‌های گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی‌شناسی، روانپزشک کودک و نوجوان، علوم اعصاب و روانشناسی اقدامات حوزه تخصصی خود را در تشخیص و درمان اختلال خواندن معرفی می‌کنند. در پنل‌ها نیز، متخصصان نقاط قوت و چالش‌های موجود در ارائه خدمت به این کودکان را بررسی و راهکارهایی برای حل مشکلات موجود پیشنهاد می‌شود.

نخستین «همایش اختلال خواندن و نوشتن در دوران رشد» دارای امتیاز بازآموزی است و طی روزهای 19 و 20 مهر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی تهران واقع در بلوار کشاورز ، نبش خیابان قدس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha