آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی، خشکسالی، سیل و گرمای بی‌سابقه ناشی از تغییرات اقلیمی، سلامت روان کودکان را که در حال حاضر شکننده هستند، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تغییرات آب و هوایی به سلامت روان کودکان آسیب می رساند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، طبق گزارش جدید انجمن روانشناسی آمریکا و سازمان حمایت از آب و هوا، این اثرات ممکن است قبل از به دنیا آمدن کودکان شروع شود و با افزایش سن بدتر شود و در کنار سایر عوامل استرس زای شناخته شده مانند کووید ۱۹، جنگ و خشونت با اسلحه قرار دارد. علاوه بر این، گروه‌های خاصی از کودکان به دلیل فقر، نژادپرستی، ناتوانی و عوامل دیگر تحت تأثیر تأثیرات تغییرات آب و هوایی بر سلامت روانی قرار دارند.

«کریستی منینگ»، یکی از نویسندگان گزارش از کالج مکالستر ایالت مینه سوتا، گفت: «تغییرات آب و هوا به طور مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد.»

به گفته وی، «آتش‌سوزی‌ها ذرات ریز یا PM۲.۵ را در هوا آزاد می‌کنند، آلودگی ناشی از رانندگی و قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا و دمای بالا در دوران بارداری ممکن است احتمال داشتن بچه‌هایی را با مشکلات یادگیری و برخی از مشکلات سلامت روان افزایش دهد.»

وی خاطرنشان کرد: «زنده ماندن از سیل یا آتش‌سوزی بر کودکان تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث اضطراب طولانی‌مدت شود و زمانی که والدین با استرس و آسیب‌های روحی دست و پنجه نرم می‌کنند، عواقبی برای کودکان دارد.»

بسیاری از خانواده‌ها به دلیل آتش سوزی یا سیل مجبور به ترک خانه و حیوانات خانگی خود شده‌اند. کودکان ممکن است در حین تخلیه مجروح شده باشند، یکی از عزیزان خود را از دست داده یا شاهد تخریب خانه خود بوده باشند. منینگ افزود: «جابه‌جایی می‌تواند اثرات بلندمدتی بر سلامت روان و یادگیری کودک داشته باشد.»

او گفت که اثرات بلندمدت تغییرات آب و هوایی، مانند گرما و کیفیت بد هوا، می‌تواند خطر ابتلا به اضطراب، افسردگی و اختلالات سلامت روان را نیز افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha