وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توافق‌های خوبی در بخش‌های دولتی و خصوصی ایران و بلاروس در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین صادرات متقابل و تولید مشترک دارو انجام گرفته است و آمادگی برای افزایش همکاری‌ها در این زمینه و رفع موانع وجود دارد.

صادرات و تولید مشترک دارو بین ایران و بلاروس در دست برنامه‌ریزی است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،بهرام عین اللهی روز دوشنبه در آستانه سفر محمدمخبر معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه به بلاروس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به یکی از موانع موجود را زمانبر بودن و هزینه نسبتاً بالای ثبت دارو و تجهیزات پزشکی در بلاروس دانست و افزود: در جمهوری بلاروس، ثبت دارو، تجهیزات پزشکی و ایجاد فرایندهای تولید مشترک، هم زمانبر است و هم هزینه های زیادی را برای طرف ایرانی ایجاد می کند.

وی با توجه به گشایش سیاسی در روابط دو طرف و سفر پیش روی معاون اول رئیس جمهور به این کشور اظهار امیدواری کرد، این فضای ارتباطی جدید بتواند در راستای غلبه بر تحریم‌های ظالمانه غربی علیه ایران و بلاروس، فرایندهای اداری در بلاروس را برای ثبت دارو و تجهیزات پزشکی تولیدی ایران تسهیل کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بلاروس درخواست واردات برخی از محصولات دارویی ایران را دارد که حداکثر همکاری در این زمینه صورت می گیرد. با این حال میزان تولید داروهای خاص در ایران ممکن است زمینه لازم برای صادرات آن به سایر کشورها را فراهم نکند.

وی توافق درباره همکاری تولید محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی توسط طرف ذیربط بلاروسی با شرکت های ایرانی و همچنین توافق درباره تولید مشترک داروهای بلاروسی در ایران توسط شرکت‌های دو طرف را در دسترس خواند و اظهار امیدواری کرد با توجه به مذاکرات هیات های عالی دو کشور در سفر پیش رو بتوان به به نقطه اجرایی و عملیاتی رسید.

معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه سه شنبه - ۲۵ مهرماه - به بلاروس سفر می کنند. دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس بلاروس و همچنین برگزاری جلسات گفتگوهای دوجانبه میان هیات های عالی دو کشور از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون اول رئیس‌جمهور به این کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha