پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 361799

به طور خلاصه، خیر! خودارضایی مستقیماً باعث ایجاد مشکلات قلبی نمی شود.

آیا خودارضایی می تواند باعث مشکلات قلبی شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از getmegiddy، خودارضایی اغلب به اشکال مختلف مورد انتقاد قرار می گیرد و داستان های بلند و حدس و گمان های عجیب و غیرعلمی در مورد آن گفته می شود.

گاهی اوقات، احتمالاً شنیده اید که خودارضایی:

  • نابینا می شوید
  • به اندام تناسلی شما آسیب می زند
  • باعث کوچک شدن آلت تناسلی شما می شود
  • باعث انحنای آن به یک طرف می شود
  • اسپرم شما را از بین می برد
  • شما را نابارور می کند
  • باعث می شود از نظر جسمی ضعیف شوید
  • شما را دیوانه می کند

داستان دیگری که در طول سال ها به برخی افراد گفته شده این است که خودارضایی می تواند باعث مشکلات قلبی شود.

بیایید آخرین گزاره را بررسی کنیم و کشف کنیم که خودارضایی واقعاً با قلب شما چه می کند و چه چیزی باید در مورد سلامت قلب و فعالیت جنسی بدانید.

آیا خودارضایی برای قلب شما مضر است؟

خیر، خودارضایی مستقیماً باعث ایجاد مشکلات قلبی نمی شود.

خودارضایی که در محیطی سالم، غیر اجباری و خصوصی انجام می شود، یک فعالیت جنسی عادی است که در واقع مزایایی نیز دارد. این شامل موارد زیر می شود:

  • تسکین استرس روحی و روانی
  • کاهش تنش فیزیکی
  • تقویت خواب
  • بهبود خلق و خو
  • تسکین دردهای پریود
  • افزایش تمرکز
  • کاهش درد

کاترین روتکر، پزشک متخصص اورولوژی و استادیار دانشکده پزشکی ییل که در زمینه ناباروری مردان و سلامت باروری تخصص دارد، می‌گوید: «هیچ چیز ذاتی در رابطه جنسی یا خودارضایی وجود ندارد که ذاتاً مضر باشد.»

چرا مردم بر این باورند که خودارضایی می تواند باعث مشکلات قلبی شود؟

یافتن منبع احتمالی برای چنین ادعای گسترده ای دشوار نیست. گاه به گاه، شخصی در حالی که در وخامت برانگیختگی جنسی است، می میرد؛ چه در زمان داشتن یک رابطه جنسی با شریک یا به شکل انفرادی؛ و گاهی اوقات آنها بر اثر سکته قلبی، می میرند.

در اینجا یک تمایز اساسی وجود دارد.

بله، برخی از افراد هنگام خودارضایی یا رابطه جنسی بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده اند. هر چند خود این عمل باعث حمله قلبی نشده است؛ این وضعیت و شرایطی بود که بدن آنها قبلاً به آن گرفتار شده بود، مانند یک بیماری قلبی موجود یا برخی مشکلات مادرزادی پنهان که قبلاً داشتند.

دکتر امی پرلمن، متخصص سلامت مردان و یکی از بنیانگذاران موسسه پرایم در فورت لادردیل، می گوید: «فعالیت جنسی شبیه به فعالیت بدنی خفیف تا متوسط است، مانند راه رفتن سریع یا بالا رفتن از چند پله.در طول فعالیت جنسی و در طول برانگیختگی، فشار خون و ضربان قلب افزایش می یابد و در لحظه ارگاسم به اوج خود می رسد. سپس این معیارها به سرعت به سطوح معمول خود باز می گردند.»

فشار بیشتر بر خود می تواند استرس های فیزیکی را بدتر کند. به عنوان مثال، اضطراب در مورد گرفتار شدن به خودارضایی، حفظ نعوظ یا رسیدن به ارگاسم می تواند این عوامل استرس زا را تشدید کند.

وی افزود: «برای برخی افراد، عواملی مانند شرایط پزشکی، جنبه‌های احساسی یا سن بالاتر می‌تواند منجر به چالش‌هایی در رسیدن به ارگاسم شود و به طور بالقوه باری اضافی را بر روی سیستم قلبی عروقی وارد کند.»

بنابراین، دفعه بعد که در مورد شخصی که هنگام داشتن رابطه جنسی بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده است بخوانید، احتمالاً متوجه خواهید شد که او از نظر جسمی به اندازه کافی آماده نبوده یا از قبل یک بیماری زمینه ای قلبی داشته است.

روتکر می‌گوید: «فعالیت جنسی مانند هر فعالیت بدنی دیگری است و برای شرکت در هر نوع فعالیت بدنی شدید باید از آمادگی جسمانی خاصی برخوردار باشید. بنابراین در مورد بیماران، من آن را با این واقعیت مقایسه می‌کنم که در اولین برف سال حملات قلبی افزایش می‌یابد، زیرا مردانی که بسیار کم تحرک بوده‌اند، بیرون می‌روند و فعالیت بسیار شدیدی در برف‌زدایی انجام می‌دهند و بنابراین افزایش وقایع قلبی دیده می شود.»

ناراحتی قلبی در طول خودارضایی نادر است

افرادی که وضعیت جسمانی نامناسبی دارند باید با پزشک خود در مورد بی خطر بودن فعالیت جنسی صحبت کنند. با این حال، صرف نظر از سطح تناسب اندام شما، خطر حمله قلبی در طول خودارضایی بسیار نادر است.

با نگاهی به اعداد و ارقام، طبق مقاله ای در مجله آمریکایی قلب و عروق در سال 2004، خطر انفارکتوس میوکارد در طول دو ساعت بعد از رابطه جنسی، 2.5 برابر بیشتر از سطح پایه افزایش می یابد.

ترسناک به نظر می رسد، درست است؟ در واقع این مجله به سرعت به خطر واقعی اشاره کرده است. از آنجایی که سطح پایه بسیار پایین است، افزایش خطر به افزایش 0.01 درصدی در طول یک سال برای افراد کم خطر که رابطه جنسی هفتگی دارند، تبدیل می شود. این نرخ برای افراد در معرض خطر به 0.1 درصد افزایش می یابد.

در نهایت، این مقاله بیان می‌کند که از تمام انفارکتوس‌های میوکارد، موارد منتسب به فعالیت جنسی، کمتر از 1 درصد کل را تشکیل می‌دهند.

بنابراین این خطر برای کسایی که آمادگی جسمانی خوبی دارند و بیماری زمینه ای خاصی ندارند، بسیار پایین در نظرگرفته می شود.

در نهایت

اگر مشکلات سلامتی خاصی دارید، از صحبت با پزشک خود در مورد فعالیت جنسی نترسید. در اکثر موارد، اگر بتوانید بدون تنگی نفس یا احساس درد قفسه سینه از دو پله بالا بروید، احتمالاً در فعالیت جنسی نیز خوب خواهید بود.

روتکر گفت: «به همین دلیل است که در تبلیغات ویاگرا در مورد آن می شنوید یا اینکه ما به عنوان پزشک توصیه می کنیم قبل از اقدام از سلامت قلب خود برای رابطه جنسی مطمئن شوید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha