سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 361873

امانی گفت: از سفر شهردار تهران به چین استقبال می کنیم اما به کسانی که می گویند به سفر رفته ام می گویم دست از سر ما بردارند؛ بنده به سفر نرفته ام.

کمبود سرانه درمانی در محله دولتخواه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورا ضمن ارائه گزارش بازدید از محله دولت خواه جنوبی در ناحیه سه منطقه ۱۹، اظهار کرد: ۳۲ کوره آجرپزی با وسعت ۱۴۰ هکتار با تمام تبعات و آثار، در این ناحیه واقع شده و از ۵۵ تن زباله ای که در منطقه جمع آوری می شود، ۱۵ تن از محله خلازیر است و ۵۰ درصد زباله و نخاله منطقه را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه این ناحیه ویژه است و باید فکری به حال آن کرد، یادآور شد: در این ناحیه طی یک سال گذشته چهار شهردار عوض شده است و نشان می دهد تا چه اندازه مسئله داریم و باید برای آن تدبیری اندیشید.

امانی با تأکید بر اینکه مشکلات در ناحیه سه شامل سیستم فاضلاب و کنترل آب های سطحی و زیر سطحی است، خاطرنشان کرد: استقرار انبار لوازم سرقتی و اسقاطی در خلازیر یکی دیگر از مشکلات است که روزانه بیش از ۳۰۰ نخاله و ضایعات در این فضا تخلیه می شود و آمار قابل توجهی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا افزود: ساخت و سازهای غیرقانونی و وجود سه زمین موقوفه و کوره های آجر پزی سه مسئله دیگر این ناحیه هستند که باید خارج از شهرداری تهران، این مسائل را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه محله دولتخواه جنوبی و شمالی در گذشته یک محله بودند و علت جدا شدن آن را نمی دانیم، تصریح کرد: این محله ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد و با فاصله چند ده متر از خلازیر، تمام واحدهای مسکونی این محله بر اساس قانون و اصول شهرسازی ساخته شده و حتی یک ساخت و ساز غیرقانونی هم ندارد.

امانی با اعلام اینکه سیستم فاضلاب ناحیه ۹۰ درصد اجرایی شده اما هنوز به تصفیه خانه متصل نشده یادآور شد: فاضلاب به شکلی است که اگر ۲۴ ساعت جمع آوری نشود، به لجن تبدیل می شود و وقتی مراجعه می کنیم گویا مدتهاست نظافت نشده و ظاهر نامطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه تمام مخازن تغییر کرده و نوسازی شده است، گفت: جابجایی مخازن توسط ساکنان یکی از مسائلی بود که در این محله شاهد آن بودیم. همه می خواهند محله تمیز باشد اما مخزن مقابل منزل آنها نباشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تأکید بر تأمین روشنایی محله، اظهار کرد: سرانه فضای سبز محله مطلوب است و بوستان باران و ایرانیان در محله ساخته شده که مردم از ساخت آن تقدیر می کردند اما باید برای دسترسی به بوستان ایرانیان پل عابر پیاده مستقر شود. بوستان ایرانیان که در دوره چهارم ساخته شده شرایطی دارد که گویا در مناطق شمالی قرار دارد اما متأسفانه در چند سال گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی افزود: سرانه فرهنگی در محله از لحاظ مسجد مشکل ندارد اما استفاده فرهنگی از آن نمی شود؛ سرانه محله با امکانات خوبی ساخته شده اما به دلیل عدم وجود سیستم گرمایشی و سرمایشی استفاده چندانی از آن صورت نمی گیرد و بخشی از سرا به استقرار نیروهای حریم بان و شهربان اختصاص یافته است. از شهردار منطقه تقاضا داریم که سریعتر، سرا به محل مراجعات مردم اختصاص پیدا کند.

امانی با اشاره به کمبود سرانه درمانی و اعلام آمادگی خیرین برای ساخت مراکز درمانی، تصریح کرد: اگر شهرداری زمین در اختیار قرار دهد، خیرین آمادگی دارند که بیمارستان و مدرسه در محله بسازند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به تجمع اتباع در این محله، اظهار کرد: باید در مورد ساماندهی اتباع در شهر تهران فکری کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در یک سال اخیر سه هزار تن آسفالت در محله همچون سایر محلات تهران توزیع شده است، گفت: زیرساخت باید در محله دولتخواه شمالی و جنوبی ایجاد شود تا بتوان آسفالت ریزی را انجام داد.

امانی با تأکید بر اینکه جمع آوری نخاله در منطقه یک پیمانکار دارد، اظهار کرد: این محله سه مدرسه دارد که ۴۰ سال از فعالیت آنها می گذرد و دو شیفته فعالیت می کنند که باید زمینی به خیرین تحویل داد تا مدرسه در محله ساخته شود.

نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز در ادامه با بیان اینکه در خلازیر برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز شهرداری بسیار فعال است، اظهار کرد: مردم گلایه داشتند که تمام توان منطقه در این ناحیه صرف می شود اما شهرداری منطقه باید به گونه ای عمل کند که این احساس در شهروندان سایر نواحی ایجاد نشود.

وی افزود: جانمایی سرای محله مناسب نبود و محل دپوی زباله مقابل شهرداری ناحیه واقع شده بود که باید با جدیت به جانمایی مناسب توجه کرد.

سلیمانی با اشاره به روشنایی نامناسب در برخی فضاهای شهر و تبدیل شدن به فضایی برای آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: مردم محله علاقمند بودند که در صورت اقدام شهرداری، همکاری مناسبی را داشته باشند.

امانی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تیم آقای زاکانی برای پیگیری خرید اتوبوس و مترو که اولویت ماست به چین رفته اند، گفت: اتفاقاً ما به شدت از این سفر استقبال می کنیم اما به کسانی که می گویند به سفر رفته ام می گویم دست از سر ما بردارند؛ بنده به سفر نرفته ام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha