مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از توسعه تولید نانومکمل‌ها در داروسازی سهاهلال خبر داد و گفت: بخش تحقیقات داروسازی سها در تلاش است محصولات جدیدی در شاخه مکمل و فرآورده‌های طبیعی و سنتی را به سبد محصولات خود اضافه کند.

توسعه تولید نانومکمل‌ها در داروسازی سهاهلال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، علیرضا عسکری در تشریح فعالیت های نوین سازمان تدارکات پزشکی گفت: شرکت داروسازی سها با امکانات و تجهیزات مدرن در زمینه آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت و تحقیق و توسعه، تولید محصولات جدید و توسعه سبد محصولات را همواره یکی از اهداف خود دارد و بخش تحقیقات داروسازی سها در تلاش است محصولات جدیدی در شاخه مکمل و فرآورده‌های طبیعی و سنتی را به سبد محصولات خود اضافه کند.

وی افزود: تلاش برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز جهت افزایش تولید و ارتقای ظرفیت تولید، برنامه ریزی برای اصلاح استانداردهای دارویی موسوم به GMP خط تولید شهید فقیهی، توسعه، نوآوری و بهسازی سبد محصولات جامد و مایعات، داروهای گیاهی و نانو مکمل ها از مهمترین اقدامات شرکت در سال جاری است. باید توجه داشت که تولید نانومکمل ها اتفاق مهمی در صنعت دارویی کشور است و می‌تواند در روند بهبود بیماران تاثیر شگرفی بگذارد.

وی ادامه داد: همچنین راه اندازی پروژه پلت های دارویی در قالب خرید دانش فنی و ادامه روند ساخت پروژه به عنوان طرح دانش بنیان، یکی از برنامه‌های پیش روی این شرکت است.

عسکری خاطرنشان کرد: شرکت داروسازی سها با راه اندازی و بهره برداری از دستگاه‌های بلیستر و کارتونینگ جهت دو برابر شدن ظرفیت تولید جامدات، تولید داروهای دیابت، تولید نانو مکمل ها، تولید داروهای گیاهی با همکاری شرکت سها جیسا و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی سعی دارد در جهت رشد تولید و کاهش نیازهای دارویی کشور گام بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha