شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 362368

مرد جوان که پس از تیراندازی در داروخانه، قصد داشت بصورت غیرقانونی از کشور خارج شود که دستگیر شد.

تیراندازی خونین در داروخانه

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه اعتماد نوشت: «روز حادثه سویشرت آبی به تن کرد و با یک ماسک صورت خود را پوشاند تا شناخته نشود. سپس با اسلحه داخل یک داروخانه در جنوب تهران شد و شروع به تیراندازی و بعد هم فرار کرد» …

۱۷ مهر ماه جاری دو فقره تیراندازی توسط مردی جوان به همراه مجروح شدن ۳ نفر در شهرری به پلیس گزارش می‌شود. پس از آغاز تحقیقات میدانی از سوی ماموران مشخص شد متهم برای صحبت کردن با دختر مورد علاقه‌اش وارد محل کار او در داروخانه شده که همکاران این دختر ابتدا مانع از ورود او می‌شوند، اما متهم با زور وارد داروخانه و شروع به تیراندازی می‌کند و پس از تیراندازی در داروخانه سراغ پدر این دختر در محله دولت‌آباد می‌رود و پدر او را نیز مورد هدف گلوله قرار می‌دهد؛ به طوری که پدر این دختر جوان از ناحیه پا مصدوم می‌شود. متهم پس از این حادثه قصد فرار از ایران را داشته که توسط ماموران بازداشت می‌شود.

اظهارات شاکی و متهم


این دختر جوان در مورد روز حادثه می‌گوید: «آن روز حدود ساعت ۲ الی ۳ بعدازظهر متهم وارد داروخانه شد و به یکی از همکارانم گفت: بیا بیرون! اگر بیرون نیای، بی‌گناه می‌زنم! این جمله را که شنیدم روی زمین نشستم. همزمان که روی زمین نشستم همکارانم هم با من روی زمین نشستند، اما یک دفعه صدای جیغ و داد شنیدم. خواستم بلند شوم و ببینم چه شده که از فاصله خیلی نزدیک تیر بهم برخورد کرد و روی زمین پرت شدم.»

یکی از همکاران این دختر جوان نیز می‌گوید: «متهم داخل داروخانه شد و شروع به تهدید کرد و گفت: همه شما را می‌کشم! بی‌گناه و باگناه! چند ثانیه بعد هم برادرم را که در داروخانه کار می‌کند با تیر زد.».

اما متهم در پایان در دفاع از خود می‌گوید که «حالت طبیعی» نداشته و پشیمان است.

متهم در گذشته مرتکب قتل شده و با پرداخت دیه از قصاص رها شده بود


محمدقاسم طرحانی، فرمانده انتظامی شهرری در همین راستا از دستگیری عامل تیراندازی منجر به مجروح شدن سه نفر خبر می‌دهد و می‌گوید: «هفدهم مهرماه سال جاری، وقوع ۲ فقره تیراندازی توسط یک مرد جوان و مجروح شدن ۳ نفر از شهروندان در شهرستان ری، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از ماموران پلیس امنیت قرار گرفت. بنا بر حساسیت موضوع، ماموران خیلی زود راهی صحنه‌های جرم شدند و با آغاز تحقیقات میدانی پی بردند، متهم برای صحبت کردن با دختر مورد علاقه‌اش وارد محل کار او در داروخانه شده که کارکنان این داروخانه مانع از این کار شدند.

در ادامه پسر جوان با اسلحه خود شروع به تیراندازی‌های خونین در داروخانه کرده که در این تیراندازی‌ها ۲ نفر در داروخانه مجروح می‌شوند. متهم پس از این حادثه سراغ پدر دختر جوان در محله دولت‌آباد رفته و او را نیز از ناحیه پا هدف گلوله قرار داده است. ماموران پلیس در نخستین گام با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی گسترده متوجه شدند، متهم قصد دارد خیلی زود کشور را به صورت غیرقانونی ترک کند که همین سرنخ کافی بود تا پسر جوان در یک قدمی بازداشت قرار بگیرد.

تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه داشت تا اینکه با روش‌های کشف نوین جرم و رصدهای اطلاعاتی مشخص شد، متهم پس از تلاش‌های نافرجام خود جهت فرار از مرز در همان شهر ری بوده که ماموران او را با هماهنگی‌های لازم قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

پس از بررسی پرونده متهم مشخص شد او سابقه‌دار بوده و در گذشته مرتکب قتل شده که با پرداخت دیه از قصاص رها شده است. متهم پس از انتقال به اداره پلیس هدف تحقیقات قرار گرفت و در همان بازجویی‌های اولیه به جرم خود مبنی بر تیراندازی با سلاح گرم اعتراف کرد. از متهم یک سلاح کلت کمری و ۲ خشاب به همراه ۸۱ تیرجنگی کشف شده است. با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرایم احتمالی و روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار ماموران پلیس شهر ری قرار گرفت. پس از انجام هماهنگی‌های لازم ماموران جهت بازسازی صحنه به محل وقوع جرم اعزام و بازسازی صحنه انجام شد که در پایان متهم ابراز پشیمانی کرد.»

۲۴ مهر ماه مردی حدودا ۴۰ ساله به دلیل آدم‌ربایی، اغفال و انتشار فیلم غیراخلاقی از دختر ۱۳ ساله‌اش توسط خواستگار او که جواب منفی شنیده بود، شکایت کرد.

او به کارشناس اجتماعی کلانتری گفته بود: «خواستگار دخترم که نوجوانی ۱۷ ساله بود پس از شنیدن جواب منفی با همدستی مادرش اقدام به آدم‌ربایی می‌کند و سپس دختر را به خانه یکی از دوستانش می‌برد و با گرفتن فیلم‌های غیراخلاقی او را تهدید می‌کند. ما نگران گم شدن دخترمان بودیم و ماجرا را به پلیس اطلاع دادیم. خواستگار دخترم بعد از گذشت ۱۰ روز دخترم را با چادر و پوشیه به دادگاه برده و او را آنجا رها می‌کند.»

۱۷ مهر ۱۴۰۲ خواستگاری که جواب منفی شنیده بود به محل کار دختر مورد علاقه‌اش می‌رود و با سلاح گرم او را هدف قرار می‌دهد. این حادثه باعث مجروح شدن این دختر جوان می‌شود.

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ پسری به نام «ح. ن» دختری ۲۸ساله را در خیابان «امام‌شهر» شهرستان قیدار به آتش می‌کشد و این دختر بر اثر سوختگی به بیمارستان انتقال داده می‌شود.

بر اساس آنچه توسط دوربین‌های مداربسته ثبت شده، مشخص است؛ پسری جوان با «موتورسیکلت و ظرفی حاوی بنزین» در انتظار خروج دختر مانده و با خروج او از محل کارش این حادثه دلخراش را رقم زده است. یک منبع نزدیک خانواده در مورد متهم به «اعتماد» گفته بود: «خواستگار دختر به مواد مخدر اعتیاد داشت.»

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ رییس پلیس تهران اعلام کرد که در پی اعلام حریق خانه‌ای در محله نارمک ماموران عملیات کلانتری ۱۲۷ برای رسیدگی به موضوع در محل حاضر شدند. در بررسی و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد عامل آتش‌سوزی خواستگار دختر خانواده بوده که وقتی شب پیش از حادثه در مجلس خواستگاری جواب رد شنیده، اعضای خانواده را تهدید کرده است.

سپس به بهانه صحبت و با ترساندن اعضای خانواده وارد خانه آنان شده و اقدام به آتش زدن خانه کرده. این فرد ۳۴ ساله، پس از آتش زدن خانه، خود نیز گرفتار آتش شده و در همان محل جانش را از دست داده است.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ همشهری نوشت: «دختری توسط خواستگارش به قتل رسید. وقتی خواستگار مقتول مورد بازجویی قرار گرفت، اعتراف کرد که کم‌محلی‌های الهام و جواب رد او برای ازدواج، انگیزه این جنایت بود. وقتی جواب رد از الهام شنیدم آنقدر عصبانی شدم که تصمیم گرفتم او را بترسانم تا شاید از تصمیمش منصرف شود، اما وقتی با برادرش در خیابان درگیر شدم، الهام برای دفاع از او وارد دعوا شد و چند ضربه چاقو خورد که باعث مرگش شد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha