مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به ساماندهی قیمت پایه ارزی برخی اقلام، از کاهش قیمت ۵۰ درصدی سمعک و صرفه جویی ارزی ۹ میلیون دلاری در سال جاری خبر داد.

صرفه‌جویی ارزی ۹ میلیون دلاری با کاهش قیمت سمعک

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر جلال غفارزاده با اشاره به فعالیت ۲هزار شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی در کشور اظهار کرد: ۴هزار خط تولید در این شرکت‌ها فعال هستند؛ همچنین ۶ هزار و ۲۰۰ شرکت توزیعی تجهیزات نیز در کشور فعالیت دارند.

تلاش سازمان غذا و دارو برای حل مشکلات تولیدکنندگان

وی با اشاره به راه‌اندازی برنامه حل مشکلات تولید در اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در این برنامه واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی و موانع تولید با حضور مستمر در شهرک‌های صنعتی رفع می‌شود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو همچنین با اشاره به برنامه بدون واسطه برای رشد تولید نیز گفت: در این برنامه در راستای تحقق شعال سال و رشد تولید به حضور مستمر در استان‌ها پرداخته و ضمن حمایت از نمایشگاه‌های منطقه‌ای دغدغه‌ها و انتقادات تولید کنندگان از نزدیک شنیده می‌شود.

صرفه‌جویی ارزی ۹ میلیون دلاری با کاهش قیمت سمعک

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان اینکه فراخوان‌های متعددی جهت کاهش قیمت‌های ارزی و مهار تورم از سوی این اداره کل صادر شده است، گفت: در نتیجه یکی از این فراخوان‌ها قیمت سمعک ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین در نتیجه این فراخوان تعداد ۵۱ هزار و ۵۰۰ عدد سمعک با قیمت ۳ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار با همان کیفیت مطلوب تأمین شد درحالیکه در سال‌های اخیر ۱۰۰ هزار سمعک با ۱۶ میلیون دلار تأمین شده بود، که در پی این فراخوان بیش از ۹ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل شده است.

برنامه ریزی برای رشد ۳۰ درصدی تولید تجهیزات پزشکی

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی تأکید کرد: برنامه‎‌ریزی جهت رشد ۳۰ درصدی تولیدات تجهیزات پزشکی در کشور طی سال جاری انجام شده و در این راستا زمان بررسی پرونده با صدور بخشنامه رشد تولید جهت حمایت از تولیدکنندگان به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که اقلام پیشرفته پزشکی از جمله ونتیلاتور و مانیتور به بیش از ۳۵ کشور دنیا صادر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha