دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 362533

 اهمیت ضد آفتاب‌ها توسط کمپین‌های بهداشتی در سراسر جهان مورد تاکید قرار گرفته و محبوبیت آن در حال افزایش است، به‌طوری‌که مردم بیش از هر زمان دیگری برای محافظت از پوست خود به کرم ضد آفتاب اعتماد می‌کنند.

کرم ضد آفتاب احساس امنیت کاذب می‌دهد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از ارث، یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که این اعتماد فزاینده ممکن است نابجا باشد و به گفته کارشناسان یعنی «پارادوکس ضد آفتاب» اشاره دارد. این مفهوم ناراحت کننده نشان می‌دهد که افزایش استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با افزایش نرخ ملانوما و سرطان پوست مرتبط است.

دکتر ایوان لیتوینوف، رئیس بخش پوست در دانشگاه مک گیل کانادا به همراه گروهی از محققان دو مطالعه را منتشر کرده‌اند که به تناقض ضد آفتاب می‌پردازد.

یک کشف نگران کننده از این تحقیق، نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب توسط عموم مردم است. دکتر لیتوینوف می‌گوید: «مشکل این است که مردم از کرم‌های ضد آفتاب برای برنزه کردن استفاده می‌کنند».

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که استفاده از کرم ضد آفتاب محافظت کاملی را ارائه می‌دهد اما محققان خاطرنشان کردند که نتیجه احساس امنیت کاذب است.

در حالی که ضد آفتاب ضروری است اما راه تضمینی برای محافظت از فرد در برابر سرطان پوست ارائه نمی‌دهد. کرم ضد آفتاب مهم است اما در مقایسه با لباس‌های محافظ در برابر آفتاب و دوری از نور خورشید، کم‌تأثیرترین راه برای محافظت از پوست است. مردم باید از فضای باز لذت ببرند اما این لذت بدون آفتاب سوختگی یا برنزه شدن باشد.

این تحقیق شواهدی را نشان می‌دهد که تغییر در درک جهانی و کاربرد محافظت در برابر آفتاب ضروری است. ما باید رویکردی جامع برای ایمنی در برابر نور خورشید اتخاذ کنیم که شامل آگاهی، لباس مناسب محافظ در برابر آفتاب و قرار گرفتن در معرض محدود نور خورشید است.

نتایج این تحقیق در مجله Cancers منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha