تصور کنید برای پیک نیک به منطقه‌ای رفته‌اید که امکانات پزشکی نداشته و یا امکان دسترسی به متخصصان وجود ندارد. این وضعیتی است که اکثر ما امیدواریم هرگز با آن مواجه نشویم. اما زندگی غیرقابل پیش بینی است و شرایط اضطراری ممکن است برای همه ما رخ دهد.پس لازم است قبل از وقوع یک اتفاق، راه حل های موجود برای رفع این مشکلات را بدانید.

اگر مریض شدم و دسترسی به پزشک نداشتم چکار کنم؟ راه حل کاربردی

مراقبت های لازم هنگام سفر به مناطقی که پزشک ندارد

هنگام سفر به مناطقی که پزشک یا کلینیک در آن وجود ندارد، بهتر است اقدامات احتیاطی لازم را برای سلامتی و ایمنی خود انجام دهید.

  1. یک کیت کمک‌های اولیه مجهز را که شامل لوازم اولیه پزشکی مانند بانداژ، ضد عفونی کننده‌ها، مسکن‌ها و هر گونه داروی تجویزی مورد نیاز است را به همراه داشته باشید.
  2. داشتن علم استفاده از کمک های اولیه در مواقع اضطراری همیشه مفید است. قبل از سفر یک دوره کمک های اولیه و CPR را بگذرانید یا از طریق منابع یا برنامه های آنلاین با تکنیک های اولیه استفاده از آن آشنا شوید.
  3. در مواردی مانند شیوع یک بیماری در مناطق خاص، سعی کنید از اخبار جدید اطلاع داشته باشید.
  4. مقدار زیادی آب سالم و تمیز بنوشید تا هیدراته بمانید. برای جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و به حداقل رساندن خطر عفونت، از ضدعفونی کننده های دست نیز استفاده کنید و یا دست های خود را مرتب با آب و صابون بشویید.
  5. بیماری های قابل انتقال از طریق حشرات مانند مالاریا و یا زیکا می توانند در مناطق خاصی خطرآفرین باشند. از مواد دافع پشه استفاده کنید، لباس‌های آستین بلند بپوشید و برای محافظت از خود در برابر نیش پشه از توری استفاده کنید.
  6. در مناطقی که امکانات بهداشتی محدودی دارند، باید در مورد آنچه می‌خورید و می‌نوشید احتیاط کنید.

گفتگو با پزشک در مناطقی که دسترسی به پزشک سخت است

اهمیت مشاوره آنلاین با پزشک و حتی روانشناس در سال های اخیر، افزایش قابل توجهی یافته افراد را قادر ساخته تا از راه دور و از هر منطقه‌ای با بهترین پزشکان و متخصصان به صورت آنلاین و تنها با یک موبایل ارتباط برقرار کنند.

از طریق چنین پلتفرم‌هایی، متخصصان پزشکی می‌توانند بدون نیاز به ویزیت فیزیکی، مشاوره خود را ارائه دهند، بیماری را تشخیص داده و دارو تجویز کنند. بنابراین مشاوره آنلاین می تواند راه نجاتی برای بسیاری از افرادی باشد که دسترسی به پزشک ندارند.

بنابراین در حالی که فکر بیمار شدن بدون دسترسی به پزشک نگران‌کننده است، اما کسب آمادگی لازم و پیش بینی شرایط، یک امر ضروری است. شرایط پیش‌بینی نشده، مکان‌های دور و مشکلات مالی، همگی می‌توانند دسترسی به پزشک را محدود کنند. بنابراین نصب یک اپلیکیشن پزشکی مطمئن مانند «حال» و یا استفاده از وب سایت «حال» می‌تواند این تضمین را برای شما ایجاد کند که در هر منطقه‌ای و در هر زمانی می‌توانید از خدمات مشاوره پزشکی استفاده کرده و با متخصصین مشورت کنید.

مزایای مشاوره آنلاین با پزشک نسبت به ویزیت حضوری

اگر مریض شدم و دسترسی به پزشک نداشتم چکار کنم؟ راه حل کاربردی

مشاوره آنلاین را می‌توان از هر کجا و در هر زمان انجام داد. شما مجبور نیستید به مطب دکتر بروید یا برنامه خود را تغییر دهید که همین مسئله باعث صرفه جویی در زمان و انرژی شما می‌شود.

ضمن اینکه مشاوره آنلاین دسترسی به پزشک را برای کسانی که مشکلات حرکتی دارند و یا برای حمل و نقل محدودیت دارند، آسان می‌کند و همه افراد بدون نیاز به نوبت گیری‌های طولانی، می‌توانند در کمترین زمان ممکن با پزشک صحبت کنند.

هزینه کم‌تر نیز یکی از مزایای مهم در مشاوره آنلاین است و در صورت داشتن بیمه تکمیلی یا بیمه های تامین اجتماعی و خدمات درمانی، این هزینه کمتر نیز خواهد شد.

البته در مشاوره آنلاین پزشکی می‌توانید سوابق پزشک و تاریخچه فعالیت او و نظرات سایر کاربران را نیز مطالعه کنید که این مورد به انتخاب شما بسیار کمک خواهد کرد.

راه های ارتباط با مشاوران در صورت عدم دسترسی به پزشک

برای ارتباط با پزشکان از طریق پلتفرم‌های آنلاین پزشکی، می‌توانید از 3 روش استفاده کنید.

چت متنی یکی از راسه‌های مرسوم و آسان است که مانند اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی بوده و امکان ارسال عکس و یا تصویر نیز در آن وجود دارد. از این طریق می‌توانید نسخه جواب آزمایش و یا تصاویر بخشی از بدن که مشکل یا درد دارد را نیر برای پزشک ارسال نمایید.

تماس صوتی یکی دیگر از راه‌های ارتباط با پزشک است ک در این روش، شماره موبایل خود را وارد کرده و منتظر تماس از طرق پزشک می‌مانید. پزشک در زمان تعیین شده با شما تماس گرفته و به صورت تلفنی شما را راهنمایی خواهد کرد.

تماس تصویری نیز یکی از راه‌های ارتباطی است که شما می‌توانید از طریق آن احساس راحتی بیشتری داشته و در صورت نیاز بخشی از بدن را که درد یا مشکل دارد، به صورت تصویری به پزشک نشان دهید تا تشخیص، دقیق‌تر و بهتر انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha