بنابر اعلام روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران، پانسمان‌های تخصصی برای ۸۰۰ بیمار پروانه‌ای (E.B) به همت این معاونت برای نوبت پاییز ۱۴۰۲ تامین شد.

تامین سهم ۳ ماهه پانسمان‌ ۸۰۰ بیمار پروانه‌ای و تحویل آن به خانه EB

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با توجه به نیاز و شرایط بیماران E.B یا پروانه‌ای، طبق نظر کمیته تخصصی و با مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو این پانسمان‌ها از سال ۹۵ تهیه و تاکنون با سهمیه ماهیانه و فصلی با تأمین اعتبار از طرف سازمان غذا و دارو به صورت رایگان در اختیار خانه E.B قرار می‌گیرد.

در این راستا با توجه به توزیع این پانسمان‌ها به صورت سه ماهه، سهمیه ماه‌های مهر، آبان و آذر سال جاری به میزان تعیین شده از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت برای ۸۰۰ بیمار در تاریخ ۹ آبان از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران تحویل خانه E.B شد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران، این روال به صورت پیوسته از سال ۹۵ درحال اجرا است و تا زمان اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، به این شکل ادامه خواهد یافت.

گفتنی است؛ بیماری پروانه‌ای E.B، بیماری ارثی بافت‌های پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول‌های خون‌ریزی دهنده دردناک می‌کند. شیوع این بیماری یک در ۵۰ هزار است و واگیر هم ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha