شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 363018

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اگزما می‌تواند بر ذهن و بدن نیز تاثیر گذارد.

اگزما تاثیر مخرب بر سلامت روان دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، بر اساس مطالعه‌ای جدید، افراد مبتلا به اگزما بیشتر احتمال دارد افسردگی و اضطراب را تجربه کنند، و با بروز علائم آلرژیک اضافی بدتر می‌شوند.

نتایج نشان می‌دهد که تقریباً از هر چهار (۷۲%) بیمار مبتلا به درماتیت آتوپیک- اصطلاح پزشکی اگزما- یک نفر علائم سلامت روانی ضعیف را تا ۱۰ روز در طول ماه قبل گزارش کرده است.

حدود یک نفر از هر پنج نفر (۱۷٪) گفتند که علائم سلامت روانی ضعیف را برای ۱۱ روز یا بیشتر داشتند.

«آلیسون لویزل»، نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید: «افرادی که مبتلا به اگزما نیستند، نمی‌دانند که چقدر این عارضه می‌تواند ناتوان کننده باشد.»

لویزل در بیانیه خبری گفت: «علاوه بر خارش وحشتناک و خشکی و ترک خوردگی پوست، اغلب اختلالاتی در خواب و تأثیرات گسترده‌تری بر کیفیت زندگی و آرامش عمومی فرد وجود دارد. افسردگی و اضطراب از جمله علائم افرادی است که مبتلا به اگزما هستند و با ماهیت مزمن و غیرقابل پیش بینی این بیماری سروکار دارند.»

برای این مطالعه، محققان نزدیک به ۱۰۰۰ فرد مبتلا به اگزما را مورد بررسی قرار دادند. حدود یک سوم از بیماران (۳۶٪) اگزمای فعلی خود را خفیف گزارش کردند.

با وجود عوارض اگزما بر سلامت روان آنها، یک سوم (۳۵٪) از بیماران گفتند که هرگز درباره سلامت روان با متخصص آلرژی خود صحبت نکرده اند و ۵۷٪ گفتند که هرگز در مورد آن سوال نشده اند.

افراد مبتلا به اگزما گزارش داده اند که از آسیب‌های اجتماعی، مشکلات عاطفی و رفتاری و مشکلات روانی قابل توجهی مانند افسردگی، اضطراب و افکار خودکشی رنج می‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha