شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 363068

آمار قربانیان آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود در حالی به 35 نفر رسیده که عامل این جنایت هولناک مدعی شده به خاطر اختلاف با مسئولان کمپ اقدام به آتش زدن این مرکز کرده است.

افزایش قربانیان آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، احمد وحیدی وزیر کشور صبح جمعه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور درباره آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فردی که موجب آتش‌سوزی عمدی در کمپ ترک اعتیاد در لنگرود شده بود، انگیزه خود را اختلاف با مدیران آن مجموعه اعلام کرده است.
وی افزود: تلاش‌های پلیس و آثاری که در صحنه پیدا شد، نشان داد که جسمی از بیرون به داخل وارد و موجب آتش‌سوزی شده است. با بررسی‌های صورت گرفته، فردی که متهم به این جنایت بود، دستگیر شد و اعتراف کرد شروع آتش‌سوزی با دخالت وی که پیش از این هم سابقه اعتیاد داشته و در این کمپ حضور داشته، انجام شده است.
وزیر کشور گفت: این حادثه عمدی بود و آن فرد از بیرون مرکز آمده و مواد اشتعال‌زا استفاده کرده است. انگیزه‌ای هم که اعلام کرده، اختلافات با مدیران این مرکز ترک اعتیاد که مربوط به بخش خصوصی است، بوده است. ادامه بررسی‌ها توسط دستگاه قضا دنبال می‌شود.
متهم 28 ساله عصر چهارشنبه 17 آبان در شهرستان رودبار دستگیر شد. وی اعتراف کرد ساعت 5 صبح جمعه 12 آبان با بنزینی که از قبل تهیه کرده بود، از دیوار پشت کمپ وارد ساختمان شده و اقدام به آتش زدن ساختمان کمپ ترک اعتیاد «گام اول رهایی» کرده است که در این حادثه 35 نفر بر اثر سوختگی جان باختند.
پرویز محمدنژاد قاضی‌محله نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد حاضر در کمپ از افراد کم‌برخوردار، بی‌بضاعت و بعضاً نان‌آور خانواده بودند، گفت: این حادثه یکی از موضوعات روز کشور محسوب می‌شود، به‌طوری که رؤسای قوه مقننه، مجریه و قضائیه در این زمینه ورود کردند. هیأت اعزامی مجلس نیز بیشتر به دنبال دریافت حق و حقوق این مصدومین و فوت‌شدگان به شکل قانونی است و گزارش این هیأت نیز قطعاً در صحن مجلس ایراد می‌شود.
سیدمهدی فلاح‌میری دادستان مرکز استان گیلان نیز گفت: متهم در این کمپ بستری بوده و دو هفته قبل از این، کمپ را ترک کرده است. وی مدعی است به دلیل خصومت شخصی و ادعای سختگیری عوامل مرکز دست به این اقدام زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha