مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شستا در حالی برگزار شد که وزیر رفاه بطور بی سابقه ای ، خودش حکم مدیر شستا را امضا کرد و میرهاشم موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی هم در این مراسم شرکت نکرد.

اختلافات میان دولتی ها بالا گرفت:مدیرعامل تامین اجتماعی در مراسم تودیع معارفه مدیرعامل شستا شرکت نکرد

با حکم وزیر رفاه، نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ، به سمت مدیرعاملی شستا منصوب شد؛ هرچند مراحل این انتصاب از قبل درحال انجام بود اما این انتصاب، دقیقا یک روز بعد از انتشار اسنادی از یکی از شرکت های زیرمجموعه تاپیکو در فضای توییتر انجام شد و عملا پذیرش این جابجایی را تسهیل کرد.

به گزارش سلامت نیوز محمد علی شهابی در کانال موج سوم نوشت : نکته جالب اینکه به دلیل مخالفت مدیرعامل تامین اجتماعی با این انتصاب، وزیر رفاه بطور بی سابقه ای ، خودش حکم مدیر شستا را امضا و معارفه هم بدون حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی و بازیان مدیر سابق شستا انجام شده است.

هیچ خبری هم از این مراسم در سایت سازمان تامین اجتماعی بارگذاری نشده است. به نظر میرسد جنگ بین دولتی ها بخصوص تیم مخبر و بدنه ای از جبهه پایداری عیان تر شده و در روزهای آتی این اختلافات شکل جدی تری خواهد گرفت.

هرچه هست این جنگ بر سر کسب قدرت و منافع حاصل از آن است و اینکه فکر کنید در جهت دفاع از این صندوق باشد، خیر؛ زیرا صندوق تامین اجتماعی در طی برنامه هفتم آماج حملات و دست اندازی های گسترده دولت و مجلسی ها قرار گرفت و عملا با تحمیل قوانین بسیار زیان بار بر این صندوق، به منابع بیمه شدگان دستبرد پنهان زدند، اما غمگنانه حتی یک نفر چهره متخصص، باسواد و ملی پیدا نشد که مانع از این آسیب ها و مصوبه ها شود، در عوض تا دلتان بخواهد مدیران کوته فکر، بی دانش ، نامتخصص و کانفورمیست* بر مقدرات اجرایی و قانونگذازی کشور سوار شده اند.

مدیرانی که حضور بی کفایت شان باعث شده است ،سرمایه های اجتماعی منزوی شوند، کوچ کنند یا زودتر از موعد بگذارند و بروند.

*کانفورمیست: مدیران سازشکار و فرصت طلبی که برای بقا خود دست به هرکاری میزنند و با هر حرکتی هم آوا می شوند؛ آنها فقط منافع خود را دنبال می کنند و هیچ اعتقادی به منافع عمومی ندارند.

لازم به ذکر است عارف نوروزی در دوره ریاست «محمد مخبر» در ستاد، به عنوان یکی از مدیران کلیدی ستاد اجرایی شناخته می‌شد و در کارنامه وی مسئولیت‌هایی همچون مدیر عاملی بنیاد برکت، گروه توسعه اقتصادی تدبیر، سازمان اموال و ملاک ستاد و نائب رئیسی هیات بانک پارسیان به مدت بیش از 14 سال دیده می‌شود.

همچنین عضویت در هـیات مدیره و قائم مقامی ارشد مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، رییس هیات مدیره هلدینگ گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه‌گذاری سمند، بیمه پارسیان و معاون برنامه‌ریزی و توسعه افتصادی سازمان بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و رئیس هـیأت مدیره کشتیرانی بنیاد نیز از دیگر سوابق مدیریتی «عارف نوروزی» است.

نوروزی در مراسم معارفه خود، فروش اموال مازاد، توجه به امور بازنشستگان، تکمیل طرح‌های ناتمام، افزایش اشتغال پایدار و شفافیت مالی را از مهم‌ترین برنامه‌های خود برای شستا اعلام کرده است. یکی دیگر از نکات مهمی که نوروزی به آن اشاره کرده است، خودداری از بنگاه‌داری شرکت‌های دولتی، ضمن توسعه نظام حاکمیت شرکتی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha