رئیس سازمان غذا و دارو گفت: زمان حذف ارز ترجیحی شیرخشک مشخص نیست.

 ارز ترجیحی شیرخشک به زودی حذف خواهد شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شیر خشک‌های وارداتی از حدود دو هفته قبل وارد کشور شده است و پس از انجام آزمایش‌های مربوطه و کسب نتایج مد نظر در سراسر کشور توزیع خواهند شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم تا چند روز آینده شیرخشک‌های وارداتی در سراسر کشور توزیع شوند.

به گفته وی در حال حاضر از ۶۹ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه برای ما اختصاص داده، فقط ۱۹ هزار میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص بودجه پیشنهادی سازمان غذا و دارو برای سال آینده بیان کرد: برای سال جاری بودجه ۱۰۵ هزار میلیارد تومانی را درخواست داده بودیم که سازمان برنامه و بودجه تنها ۶۹ همت را مصوب کرده و اختصاص داده است. سازمان غذا و دارو برای سال ۱۴۰۳ بودجه ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی را با توجه به گسترش دارو و تجهیزات پزشکی پیشنهاد داده است.

وی در خصوص ارز اختصاص یافته به شیرخشک افزود: ارز ترجیحی شیرخشک با هدف پیشگیری از قاچاق معکوس به زودی حذف خواهد شد که زمان حذف ارز ترجیحی هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

محمدی در ادامه افزود: سازمان غذا و دارو برای انجام برنامه‌های خود درخواست بودجه متمم را داده بود که تا الان با درخواست سازمان غذا و دارو مبنی بر اختصاص بودجه متمم موافقت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha