به گفته رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تا کنون از اطلاعات مطرح شده به دست آمده این است که آمادگی در برابر زلزله تهران کمتر از ۲۰ درصد است.

میزان مقاومت تهران در برابر زلزله مشخص شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدآقامیری در خصوص زلزله احتمالی تهران با تأکید بر اینکه کارگروهی از سوی کمیته عمران شورای شهر تهران تشکیل شد تا میزان تاب آوری تهران در مورد زلزله احتمالی بررسی شود، گفت: حدود ۴۰ نفر از اساتید برتر کشور در حوزه زلزله در این جلسات شرکت کردند تا میزان تاب‌آوری شهر تهران بررسی شود.

وی با تأکید بر اینکه در این کارگروه شرح مسئولیت و وظایف تمامی سازمان‌ها و نهادهای مسئول در قبال زلزله احتمالی شهر تهران بررسی خواهد شد، اظهار کرد: از همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در زلزله تهران می‌خواهیم که یک بار در حضور اساتید گزارش دهند که چه مسئولیت‌هایی داشته و چه اقداماتی انجام داده‌اند تا ببینیم قوانین و اقدامات صورت گرفته تا چه حد کفاف بحران و زلزله احتمالی در تهران را می‌دهد؟ و آیا این اقدامات بعد از زلزله احتمالی تهران می‌تواند پاسخگو باشد یا خیر؟ و آیا اساسا با اقدامات تعریف شده برای این سازمان‌ها و نهادها می‌شود اصطلاحا زلزله تهران را جمع کرد؟

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مسئله‌ای که تا کنون از اطلاعات مطرح شده به دست آمده این است که آمادگی در برابر زلزله تهران کمتر از ۲۰ درصد است، گفت: صحبت‌ها زیاد است ولی کار عملیاتی ندیدیم که به عنوان مثال یک مجموعه قوی بگوید ما متولی زلزله هستیم و یک بار هم در جلسات مطرح شد که زلزله تهران متولی ندارد و به هر سازمانی یک مسئولیت سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر مسئولیت مدیریت زلزله در تهران از شهردار تهران سلب و به وزارت کشور سپرده شده است، افزود: دادن این اختیار یک اشتباه است و ما می‌خواهیم یک بار این موضوع را بررسی کنیم و در واقع بسته عملیاتی اقدام و عمل آماده کنیم و ببینیم که برای زلزله تهران چه کاری می‌توان انجام داد و یکبار برای همیشه این بسته راهبردی آمادگی زلزله احتمالی تهران را تدوین کنیم که این بسته با تکیه بر تبحر و تخصص اساتید دانشگاه‌ها تدوین خواهد شد.

به گفته عضو شورای شهر تهران، از آنجایی که قرار نیست این بسته راهبردی آمادگی زلزله احتمالی تهران در کشو و کمدهای مسئولان بماند، منتظر هستیم که بسته نهایی شود و اگر لازم بود آن را برای تسریع از طریق شورای عالی استان‌ها به مجلس ارسال کنیم.

آقامیری با تأکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم زلزله بیاید و بعد ببینیم چه سازمان‌هایی پای کار هستند، گفت: می‌گویند هشت استان، معین تهران در زمان وقوع زلزله است و باید از این استان‌ها بازدید کرد که ببینیم اساسا این استان‌ها آمادگی لازم را دارند یا نه؟ و در نظر داریم که با تکیه بر دانش اساتید دانشگاه‌ها، خلاءها را شناسایی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha