لباس گرم بپوشید، داخل خانه ورزش کنید و ویتامین D کافی دریافت کنید. اینها برخی از راه هایی است که می توانید با وجود سردی هوا درد آرتریت را تسکین دهید.

13 روش موثر برای کاهش درد آرتریت در زمستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اوری دی هلث، بسیاری از افراد مبتلا به آرتریت درد شدیدی را در زمستان و هوای سرد تجربه می کنند. تحقیقات بسیار پراکنده و متناقضی درباره این موضوع انجام گرفته است. ، با این حال بسیاری از مردم احساس می کنند که آب و هوا بر علائم آنها تأثیر می گذارد.

بر اساس برخی از مطالعات قدیمی که بنیاد آرتریت به آن اشاره می کند، افراد در اتاق هایی که فشار سنج داشت دریافتند که هر چه فشار کمتر باشد، درد بیشتری احساس می کنند.

نحوه تسکین دادن به درد آرتریت در زمستان

چه ارتباط درد مفاصل آب و هوا از نظر علمی درست باشد یا خیر، هنوز هم می‌توانید از این نکات برای تسکین درد مفاصل خود در زمستان استفاده کنید.

1. لباس گرم بپوشید

اگر بیرون هوا سرد است، دست های خود را با دستکش گرم نگه دارید و لایه های اضافی لباس روی زانوها و پاها اضافه کنید.

2. در صورت نیاز لباس اضافی بپوشید

اگر باز هم بدن شما سرما را احساس می کند و باعث تشدید علائم شما می شود، سعی کنید لباس های بیشتری بپوشید تا مجبور نشوید درد آرتریت را تحمل کنید.

3. هیدراته بمانید

واقعاً هیدراته ماندن کمک می کند بتوانید فعال بمانید. بر اساس نتایج مطالعه منتشر شده در شماره سپتامبر 2015 Experimental Physiology، حتی کم آبی خفیف ممکن است شما را نسبت به درد حساس تر کند.

4. کاهش وزن

هرچه افراد اضافه وزن بیشتری داشته باشند ممکن است بیشتر هم علائم آرتریت را احساس کنید. بنابراین حفظ یک وزن سالم ضروری است. با افزایش سطح فعالیت و کاهش وزن، آرتریت حتی در هوای سرد بهبود می یابد. در واقع، مقاله ای در سال 2013 در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) به بهبود قابل توجهی که افراد مبتلا به آرتریت زانو می توانند از کاهش وزن، رژیم غذایی و ورزش دست یابند، اشاره کرد.

5.ورزش کنید

در حالی که اجتناب از سرمای زمستانی قابل درک است، افراد مبتلا به درد مفاصل باید همچنان فعال بمانند. بر اساس مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به آرتریت زانو در مارس 2015 در Arthritis Care & Research منتشر شد، هر چه تحرک بیشتری داشته باشید، عملکرد فیزیکی بهتری خواهید داشت. شما به راحتی می توانید در خانه ورزش کنید.

6. در آب گرم استخر استراحت کنید

شنا در استخر آب گرم هم یک ورزش عالی است و هم مفاصل را تسکین می دهد. به گفته بنیاد آرتریت، شما همچنین می توانید با حمام های گرم درد خود را تسکین بدهید. فقط بعد از ماندن در استخر بلافاصله بیرون نروید. ابتدا اجازه دهید دمای بدن شما کمی عادی شود.

7. مکمل ویتامین D مصرف کنید

طبق تحقیقات در شماره سپتامبر 2015 مجله مدیریت درد، سطوح پایین ویتامین D ممکن است در میزان حساسیت شما به درد آرتریت نقش داشته باشد. لیبمن هشدار می دهد که کمبود ویتامین D نیز خطر پوکی استخوان را افزایش می دهد.

همچنین کمتر احتمال دارد که ویتامین D کافی را از نور خورشید در زمستان دریافت کنید، بنابراین با پزشک خود در مورد نیاز خود به مکمل ها یا غذاهای غنی شده با ویتامین D صحبت کنید.

8. ایمن بمانید

به خصوص هنگامی که هوا یخبندان می شود، افراد مبتلا به آرتریت باید از مفاصل خود در برابر آسیب بیشتر محافظت کنند. اگر بیرون می‌روید، کفش‌های محکم با آج‌های خوب انتخاب کنید و سعی کنید روی سطحی راه بروید که صاف به نظر نمی‌رسد و از زمین خوردن شما جلوگیری می کند.

9. مکمل گلوکوزامین-کندرویتین را امتحان کنید

اگرچه هیچ مکمل گیاهی برای تسکین درد آرتریت در مطالعات بالینی ثابت نشده است، برخی از بیماران از مصرف این مکمل ها تسکین یافته اند.

10. روغن ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

اسیدهای چرب امگا 3 فواید زیادی برای بدن شما دارند زیرا به نظر می رسد سطح التهاب را کاهش می دهند. بنیاد آرتریت حداکثر 2.6 گرم کپسول روغن ماهی را دو بار در روز توصیه می کند. در صورت استفاده از امگا 3 حتماً به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا می تواند خطر کبودی یا خونریزی را افزایش دهد.

11. استامینوفن یا NSAID ها را در نظر بگیرید

حتی اگر ترجیح می دهید درد مفاصل خود را با تغییر شیوه زندگی به جای دارو درمان کنید، زمانی که به نظر می رسد درد مفاصل شما با آب و هوا بدتر می شود ممکن است بخواهید از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید.

دستورالعمل های ACR شامل توصیه ای برای استفاده از این مسکن های بدون نسخه برای آرتروز است. با این حال برای جلوگیری از عوارض جانبی، کمترین دوز آن را برای کوتاه ترین زمان مصرف کنید و همیشه ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مصرف آن برای شما بی خطر است.

12. ماساژ را امتحان کنید

بر اساس تحقیقاتی که در ژوئن 2015 در مجله پزشکی جایگزین و مکمل انجام شد، انجام یک ماساژ یک ساعته در هفته، حداقل به مدت هشت هفته، درد شما را کاهش می دهد.

13. طب سوزنی را در نظر بگیرید

طب سوزنی گزینه دیگری برای کسانی است که مایل به امتحان کردن درمان های غیر سنتی هستند. بر اساس تحقیقات در شماره اوت 2015 مجله پزشکی جایگزین و مکمل، ممکن است طب سوزنی یک روند آرامش بخش باشد و به طور کلی با دریافت آن احساس سلامتی داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha