جوان ایرانی و دوستش که پس از گرفتار شدن در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای در شهر لستر انگلستان، دست به گروگانگیری مرگبار زده بودند، در دادگاه پای میز محاکمه ایستادند.

 انتقام مرگبار جوان ایرانی از کلاهبردار انگلیسی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری به نقل از میرر، ساعت 23:30پنجشنبه 23مارس(سوم فروردین امسال)، مردی 53ساله به نام تالا تالا از مقابل خانه‌اش توسط 2مرد جوان ربوده شد.آدم‌ربایان جوان 34ساله ایرانی به نام داریوش و دوست 38ساله‌اش به نام طالب ممبینی بودند که از قبل تالا تالا را می‌شناختند و با او اختلاف داشتند.


ماجرای اختلاف داریوش و تالا تالا به چندماه قبل‌تر برمی‌گشت. داریوش که جوابی تحصیلکرده بود در آرزوی ساختن زندگی جدید به انگلستان مهاجرت کرده و در شهر لستر ساکن شده بود. او و دوستش طالب اما مدتی قبل با مردی 53ساله آشنا شدند که پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای برای آنها داشت. این مرد که یک کلاهبردار حرفه‌ای بود به جوانی ایرانی و دوستش پیشنهاد داد که اگر 34هزار پوند به او بدهند، وی با توجه به تبحر و شگردی که دارد، می‌تواند دوبرابر این مبلغ به آنها پول جعلی که هیچ فرقی با پول واقعی ندارند بدهد.

مرد کلاهبردار حتی نمونه‌ای از اسکناس‌های جعلی خود را به این دو جوان داد و مدعی شد از آنجا که پول‌های جعلی روی کاغذ مخصوص اسکناس چاپ می‌شوند، هرگز قابل شناسایی و تشخیص نیستند. در این شرایط بود که داریوش و دوستش وسوسه شدند و همه سرمایه‌شان را روی هم گذشتند و دو دستی تقدیم مرد کلاهبردار کردند؛ به این امید که پول‌شان به‌زودی دو برابر خواهد شد.



دام شوم


تالا تالا پول‌های دو مهاجر جوان را گرفت و پس از آن غیبش زد. او دیگر به تماس‌های طعمه‌هایش هم جواب نمی‌داد و نه خبری از او بود و نه از پول‌هایی که قرار بود به داریوش و دوستش بدهد. در این شرایط 2جوان مالباخته که متوجه شدند در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده‌اند تصمیم گرفتند هر طوری شده او را پیدا کرده و پول‌هایشان را پس بگیرند. آنها پس از هفته‌ها جست‌وجو موفق شدند محل زندگی تالا تالا را در شهر لستر پیدا کنند اما برای رسیدن به پول‌هایشان نقشه شومی کشیدند.



گروگانگیری


داریوش و دوستش، نیمه‌شب 23ماه مارس نقشه خود را عملی کردند. آنها پس از کشیک کشیدن در مقابل خانه تالا تالا، او را در خیابان وان‌وی در مرکز شهر لستر با تهدید چاقو سوار خودروی خود کرده و ربودند.مردان جوان پس از ربودن کلاهبردار 53ساله وی را با چند ضربه سطحی چاقو مجروح کردند و او را به خانه‌ای در منطقه وستکوتس بردند؛ جایی که از قبل برای اجرای نقشه خود مهیا کرده بودند. 2مرد جوان برای اینکه به پول خود برسند، گروگانشان را با چندین ضربه چاقو مجروح و شکنجه کردند.

سپس از شکنجه‌های هولناک خود فیلم گرفته و آن را برای دختر تالا تالا فرستادند. آنها در پیامی که برای این خانواده ارسال کرده بودند، گفتند که تالا تالا را ربوده‌اند و اگر خانواده‌اش 40هزار پوند به آنها ندهند، وی را به قتل خواهند رساند. آنها همچنین تهدید کردند که اگر پای پلیس به ماجرا باز شود، گروگان خود را خواهند کشت.



تماس با پلیس


خانواده تالا تالا پس از دریافت پیام آدم‌ربایان و دیدن فیلم شکنجه‌ وی، پلیس لستر را در جریان قرار دادند. مأموران وارد ماجرا شدند و تحقیقات اولیه برای پیدا کردن مخفیگاه آدم ربایان را آغاز کردند. همزمان آدم‌ربایان فیلم دیگری از بدن غرق در خون تالا تالا برای دخترش فرستادند تا آنها هر چه زودتر پول را برایشان بفرستند.


با دیدن این فیلم، پلیس به تحقیقات گسترده‌ برای شناسایی مخفیگاه آدم‌ربایان ادامه داد تا اینکه ساعت 4بعدازظهر روز جمعه 24مارس، یعنی یک روز پس از آدم‌ربایی، مخفیگاه آنها توسط پلیس محاصره شد. داریوش و همدستش که خود را در محاصره پلیس می‌دیدند به وحشت افتادند. آنها پیکر نیمه‌جان تالا تالا را که به‌گفته پلیس آثار 196ضربه سطحی چاقو روی بدنش بود، در همان خانه رها کردند و پا به فرار گذاشتند. وقتی پلیس وارد خانه شد، پیکر نیمه جان و غرق در خون تالا تالا را پیدا کردند و بلافاصله وی به بیمارستان منتقل شد اما تلاش پزشکان برای نجات جان او نتیجه‌ای نداد و یک ساعت بعد مرد کلاهبردار بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت. با مرگ این مرد، پرونده روند دیگری به‌خود گرفت و پلیس اقداماتش را برای دستگیری داریوش و طالب آغاز کرد.


در نتیجه تحقیقات پلیسی، در 24آوریل داریوش در مخفیگاهش دستگیر شد. او در بازجویی‌ها اعتراف کرد که تالا او و دوستش را فریب داده و سرمایه‌شان را بالا کشیده بود. آنها نیز برای به دست آوردن پول‌شان دست به این کار زده بودند. در ادامه طالب 3روز بعد در مرکز شهر لستر دستگیر شد. روز جمعه گذشته، داریوش و همدستش به دادگاه شهر لستر منتقل شدند و در آنجا براساس اعلام قاضی، داریوش به اتهام آدم‌ربایی، قتل و باج‌گیری و طالب نیز به جرم قتل و آدم ربایی محکوم شدند. قرار است 2 متهم پرونده روز دوشنبه در دادگاه جنایی لستر محاکمه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha