پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 363895

می توانید از روغن های زیر به عنوان لوسیون طبیعی بدن استفاده کنید.

6 جایگزین طبیعی برای لوسیون صورت و بدن

روغن نارگیل

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بادی اند اسکین، روغن نارگیل یک جایگزین بسیار محبوب و ارزان است و می توانید آن را در فروشگاه ها و داروخانه ها پیدا کنید.

روغن نارگیل حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که به مرطوب ماندن پوست کمک می کند.

بسیاری از مردم نگران احساس چسبندگی پس از استفاده از آن هستند، اما روغن نارگیل به سرعت جذب پوست شما می شود و احساس مرطوب و نرمی به آن می دهد.

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که به کاهش علائم پیری کمک می کند، پوست خشک را مرطوب نگه می دارد و همچنین می تواند به سایر مشکلات پوستی مانند ترک های پوستی، اسکار، سلولیت یا حتی بثورات پوشک کمک کند.

همچنین می توان از آن به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی با SPF استفاده کرد زیرا 20 درصد اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند.

روغن زیتون

آیا می دانستید که می توانید از روغن زیتون به عنوان یک محصول آرایشی بهداشتی استفاده کنید؟

روغن زیتون حاوی ویتامین E است که به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست عمل می کند. همچنین باعث تولید کلاژن می شود که به کاهش ظاهر اسکارها کمک می کند و در عین حال پوست شما را جوان نگه می دارد.

روغن زیتون می تواند به عنوان جایگزینی برای کرم موبر نیز استفاده شود و اصلاح شما را نرم تر می کند.

روغن بادام

روغن بادام حاوی ویتامین های A، D و E است که پوست شما را تغذیه می کند. استفاده از چند قطره روغن بادام زیر چشم می تواند به کاهش پف کردگی چشم کمک کند. روغن بادام به لایه های مختلفی از پوست شما نفوذ می کند، بنابراین رطوبت عمیق تری نسبت به روغن نارگیل به شما می دهد که ممکن است جایگزین بهتری برای افراد دارای پوست خشک باشد.

کره شی

این کره از مهره درخت آجیل کاریته که بیشتر به نام درخت شی شناخته می شود، استخراج می شود. کره شی برای تقویت بازسازی سلولی شناخته شده است که به بهبود زخم ها و جوان تر شدن پوست کمک می کند. این روغن یک چربی طبیعی است که مملو از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب و شامل ویتامین های A، E، F و K می باشد.

کره کاکائو

اگر از خشکی آرنج، زانو و پا رنج می برید، کره کاکائو جایگزین مناسبی برای شماست. کره کاکائو یک کره بسیار مرطوب کننده است که از چربی موجود در دانه های کاکائو به دست می آید. به سرعت جذب پوست شما می شود و آن را نرم و خوشبو می کند. کره کاکائو به محو شدن جای زخم ها کمک می کند و استفاده از آن برای افرادی با پوست بسیار حساس بی خطر است.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یک ضد التهاب طبیعی است که از گیاه آلوئه ورا به دست می آید و به خوبی شناخته شده است که به تسکین پوست شما در هنگام آفتاب سوختگی کمک می کند.

ژل آلوئه ورا به درمان لک یا تحریک پوستی کمک می کند و خطوط و چین و چروک را کاهش می دهد. این ژل همچنین به کاهش رنگدانه کمک می کند، پوست شما را روشن می کند، به مبارزه با پیری کمک می کند و حتی می توانید آن را روی موهای خود استفاده کنید!

هنگامی که به دنبال ژل آلوئه ورا هستید، مطمئن شوید که هیچ گونه افزودنی در آن وجود ندارد، در غیر این صورت، بهتر از لوسیون معمولی نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha