وام ازدواج سال آینده درصورت موافقت با پیشنهاد مجلس افزایش پیدا می‌کند و اقساط ماهانه حداقل سه میلیون محاسبه می‌شود

پیش‌بینی اقساط و بازپرداخت وام ازدواج ۱۴۰۳

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو، وام ازدواج ۱۴۰۳ احتمالا دست‌کم ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود. اگر عروس‌خانم کمتر از ۲۳ سال یا آقاداماد زیر ۲۵ سال سن داشته باشند، آنوقت مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و به نفری ۳۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

وام ازدواج اساسا یکجور تسهیلات قرض‌الحسنه است. یعنی وام ازدواج ۱۴۰۳ مثل سال‌های قبلی سودی ندارد و فقط بحث کارمزد چهاردرصدی مطرح است. اگر مدت بازپرداخت اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳ مثل امسال و پارسال ۱۰ ساله باشد، اقساط این تسهیلات برای متقاضیان عادی ماهی دو میلیون و ۷۲۷ هزار تومان و برای متقاضیانی که از شرایط سنی مورد نظر برخوردار هستند، ماهی سه میلیون و ۱۸۱ هزار تومان خواهد بود. نکته مهم اما در محاسبه اقساط وام ازدواج، لحاظ ماه‌های استثنایی است که متقاضی باید هزینه بیشتری به‌عنوان اقساط وام ازدواج کنار بگذارد.

وام ازدواج ۱۴۰۳ طبق روال سال‌های قبلی قرار است افزایش پیدا کند. مبلغ وام ازدواج امسال دست‌کم ۱۸۰ میلیون تومان بود و حالا با پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی این عدد احتمالا در سال آینده به ۳۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

وام ازدواج ۱۴۰۳ البته برای یکسری از متقاضیان بیشتر خواهد بود. مثل سال‌های قبل و در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت به هر کدام از عروس‌های زیر ۲۳ سال و دامادهای زیر ۲۵ سالی که متقاضی این تسهیلات هستند، ۳۵۰ میلیون تومان تحت عنوان وام ازدواج ۱۴۰۳ تعلق می‌گیرد.

وام ازدواج ۱۴۰۳ با این اوصاف برای زوجی که عروس‌خانم کمتر از ۲۳ سال و آقا داماد زیر ۲۵ سال سن دارند و هر دو نفر باهم برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳ اقدام می‌کنند به ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد. اگر فقط عروس‌خانم یا آقا داماد از این شرط سنی برخوردار باشند، آنوقت امکان دریافت ۶۵۰ میلیون تومان به‌صورت همزمان وجود دارد و این عدد در حالت عادی به ۶۰۰ میلیون تومان تقلیل پیدا می‌کند.

اقساط وام ازداج ۱۴۰۳؛ حداقل ماهی دو میلیون و ۷۲۷ هزار تومان


وام ازدواج اساسا یکجور تسهیلات قرض‌الحسنه است. یعنی قرار نیست مثل سال‌های گذشته از متقاضیان وام ازدواج ۱۴۰۳ سودی دریافت شود، اما این وسط بحث کارمزد چهار درصدی همچنان پابرجاست و از یک طرف دیگر مدت زمان بازپرداخت آن احتمالا ۱۰ ساله خواهد بود.

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳ به‌این ترتیب برای متقاضی که بابت دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیونی دست‌به‌کار می‌شود، به ماهی دو میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۷۳ تومان می‌رسد.

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳ البته برای متقاضی که امکان دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را دارد، ماهی سه میلیون و ۱۸۱ هزار و ۸۱۸ تومان خواهد بود.

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳ در حالتی که یکی از زوجین تسهیلات ۳۵۰ میلیونی و آن یکی تسهیلات ۳۰۰ میلیونی می‌گیرد، با این تفاسیر به بیش از پنج میلیون و ۹۰۹ هزار تومان تبدیل می‌شود و این هزینه برای متقاضیانی که به‌صورت همزمان امکان دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را داشته باشند، شش میلیون و ۳۶۳ هزار و ۶۳۶ تومان خوهد بود.

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳ البته به‌شرطی براساس چیزهایی که گفتیم، محاسبه می‌شود که مثل سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ مدت بازپرداخت اقساط ۱۰ ساله باشد. احتمال دوم، اما این است که مدت بازپرداخت اقساط به ۱۲ سال افزایش پیدا کند. اینطوری مبلغ اقساط وام ازدواج هم کمتر می‌شود و مثلا به‌جای اقساط دو میلیون و ۷۲۷ هزار تومانی بابت تسهیلات ۳۰۰ میلیونی، باید ماهی تقریبا دو میلیون و ۲۷۲ هزار تومان به بانک‌ها پس داد. با همه این حرف‌ها لازم است بدانید سازوکار بازپرداخت وام ازدواج به‌شکلی است که مبلغ اقساط در ماه‌های ابتدایی هر سال با سایر ماه‌ها متفاوت خواهد بود.

وام ازدواج ۱۴۰۳؛ محاسبه اقساط ماه‌های استثنایی


اقساط وام ازدواج در ماه‌های ابتدایی هر سال با سایر ماه‌های سال متفاوت است. به‌عنوان مثال متقاضی که امکان دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیونی را دارد و بابت آن باید ماهی حدود دو میلیون و ۷۲۷ هزار تومان قسط بدهد، در همان ماه اول شامل قسط ۱۲ میلیون تومانی می‌شود.

اقساط وام ازدواج در ماه سیزدهم یعنی ماه اول سال دوم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در ماه بیست‌وپنجم ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود. این عدد در ماه ۱۰۹ یعنی اولین ماه از آخرین سال بازپرداخت اقساط به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد و نهایتا متقاضی بعد ۱۰ سال ۳۷۸ میلیون که شامل ۷۸ میلیون به‌عنوان سود وام می‌شود، به بانک برمی‌گرداند.

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۳ در ماه اول به‌این ترتیب برای متقاضیانی که به‌شکل همزمان فرصت دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیونی را دارند، شامل دوتا قسط ۱۴ میلیونی می‌شود و در مجموع به عدد شگفت‌انگیر ۲۸ میلیون تومان می‌رسد. نهایتا هر دو متقاضی به‌شکل جداگانه باید بعد ۱۰ سال ۴۲۷ میلیون به بانک برگردانند که ۷۷ میلیون از این عدد به اسم سود وام دریافت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha