وزیر بهداشت با اشاره به پیشرفت های حوزه پژوهش در دولت مردمی و توسعه پارک های علم و فناوری گفت: خوشبختانه در دولت مردمی با راه اندازی چندین پارک علم و فناوری جدید، تعداد پارک های علم و فناوری سلامت در کشور به ۱۱ عدد افزایش یافته است.

افزایش پارک های علم و فناوری سلامت به ۱۱ عدد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در پایان سفر به کاشان، از پارک های علم و فناوری به عنوان فضایی برای استقرار شرکت های دانش بنیان و تولید محصولات سلامت محور یاد کرد و گفت: بیش از ۴ هزار محصول سلامت محور از سوی شرکت های دانش بنیان تولید شده و ۴۰ درصد بازار تجهیزات پزشکی، سهم تولیدات داخل و دانش بنیان و بسیاری از تجهیزات بیمارستانهای جدید و ۱۶ هزار تخت بیمارستانی جدید در دو سال گذشته، ساخت این شرکت ها بوده است.

وی با بیان اینکه به گونه ای برنامه ریزی شده تا در همه استانها شاهد تولید دارو و تجهیزات پزشکی باشیم، افزود: متاسفانه در برخی استانها با وجود استعداد و ظرفیت های بالای علمی و نیروی انسانی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی انجام نمی شود یا بسیار اندک است که در اجلاس استانداران سراسر کشور با رییس جمهور، به آنها توصیه کردیم در تولید این محصولات نیز فعال تر عمل کنند.

وزیر بهداشت به فعالیت بیش از ۸۶۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره و تصریح کرد: مراکز تحقیقاتی دانشگاه ها می توانند به تقویت تولیدات دانش بنیان حوزه سلامت کمک کنند تا علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، شاهد افزایش صادرات باشیم.

عین اللهی از تقاضای وزارت بهداشت برای استخدام ۷۵ هزار نفر در جهت کاهش مشکلات کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت خبر داد و افزود: سازمان امور اداری و استخدامی باتوجه به منابع بودجه، با استخدام ۲۵ هزار نفر در مرحله اول موافقت کرد که آزمون استخدامی آن اواخر مهرماه برگزار شد و نتایج آزمون نیز هفته گذشته اعلام شد و متقاضیان، در حال مصاحبه اند؛ حدود ۱۴ هزار نفر از این ۲۵ هزار در گروه پرستاری استخدام می شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید از بیمارستان شهید بهشتی کاشان، گفت: این بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی دومین بیمارستان بزرگ استان اصفهان است و قدمت بالا و البته مشکلاتی دارد که مقرر شد برای بهسازی و نوسازی سیستم تاسیسات آن اقدام شود. این بیمارستان همچنین نیازمند گسترش اورژانس استاندارد است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در شهر آران از پروژه بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) بازدید کردیم که با ظرفیت ۱۱۴ تخت و با پیشرفت فیزیکی بالا، در مراحل پایانی و تجهیز است و امیدواریم تا دهه فجر انقلاب اسلامی تکمیل و افتتاح شود و با ارائه خدمات مطلوب، به ارتقای رضایتمندی مردم کمک کند.

وی با اشاره به این که از بخش های مختلف بیمارستان ثامن الحجج شهر بیدگل نیز بازدید کرده ایم، یادآور شد: این بیمارستان، ۹۶ تختخواب دارد و با فعال شدن بیمارستان های آران و بیدگل، ۲۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت این دانشگاه اضافه می شود.

وزیر بهداشت، وضعیت حوزه آموزش، تربیت نیروی انسانی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان را مناسب ارزیابی و عنوان کرد: خوشبختانه خدمات با کیفیتی در مراکز بهداشتی این منطقه به مردم ارائه می شود. پویش ملی سلامت نیز در این منطقه آغاز شده و امیدواریم همه جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان به سرعت از نظر دو بیماری دیابت و فشارخون بالا، غربالگری شوند.

عین اللهی با اشاره به عدم آگاهی بسیاری از افراد از ابتلای خود به فشارخون بالا و دیابت، گفت: متأسفانه بسیاری از بیماران تا زمان بروز سکته قلبی، از این دو بیماری خود، آگاهی ندارند. بنابراین مراکز بهداشتی سراسر کشور در قالب پویش ملی سلامت آمادگی مراجعه افراد برای غربالگری این دو بیماری را در فاز نخست تا ۱۵ دیماه، دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha