شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 364129

تحقیقات ثابت کرده اند که اگر شما در اولین قرار ملاقات، بد بو باشید، ژولیده و نامرتب باشید، بد لباس باشید و بوی عرق بدهید، شانس ادامه رابطه را از دست می دهید.

خط قرمزهای یک رابطه کجاست؟

شیما اسکندری در یادداشتی در ضمیمه خانواده امروز روزنامه اطلاعات نوشت: حتما شنیده اید که می گویند «در اولین قرار ملاقات ازش خوشم نیومد، بنده خدا آدم بدی نیست اما حتی یک مسواک نزده بود، دندوناش زرد بود!»

از ظاهرش خوشم نیومد!

تحقیقات ثابت کرده اند که اگر شما در اولین قرار ملاقات، بد بو باشید، ژولیده و نامرتب باشید، بد لباس باشید و بوی عرق بدهید، شانس ادامه رابطه را از دست می دهید و بدون بهداشت انگار که شما با هیچ دستاوردی در زندگیتان نمی توانید شانس تصاحب قلب طرف مقابل را به دست آورید.

رعایت بهداشت و داشتن بوی خوب و ظاهری آراسته، شما را در نگاه اول، فردی منضبط و امروزی نشان می دهد و البته که چه کسی دوست دارد با یک فرد هپلی در ارتباط باشد؟!

اعتیاد و الکل!

معمولا اعتماد کردن به فردی که به یک مخدر وابسته است، کاری کاملا غیرمنطقی است و طبق تحقیقات، آدمها معتقدند از اینکه بخواهند با یک فرد معتاد، از سیگار و الکل گرفته تا شیشه و کوکایین و انواع مواد دیگر، در ارتباط باشند، مانند این است که هم با سر توی چاه رفته باشند و هم اینکه با دست خودشان، عزت نفس خود را چال کرده باشند، بنابراین ترجیح می  دهند فرار را بر قرار ترجیح دهند و خداحافظی کنند.

اما یادمان باشد افرادی که خودشان شکلی از سوء مصرف را دارند، به دنبال شریک جرم می  گردند و حتی اگر شما هیچ ماده‌ای مصرف نکنید، برای اینکه در آینده از او ایراد نگیرید، احتمالا شما را به سمت مصرف سوق خواهند داد.

وابستگی و عدم استقلال

همه ما می دانیم که یکی از ویژگی های یک فرد بالغ، استقلال او در تصمیم‌گیری هاست و اگر فردی در هر سنی هنوز این قدرت را ندارد، در نظر ما قابل اعتماد و تکیه کردن نیست.

بنابراین اگر می‌خواهید در یک رابطه، در روزهای اول جذاب به نظر برسید، باید بدانید که نباید در هنگام قرار ملاقات مدام برای یک نفر توضیح دهید که کجا هستید و چه می کنید و از طرف دیگر نباید یک فرد چسبنده به طرف مقابل باشید چون این چسبندگی و زیادی احساساتی بودن، باعث می شود فرد مقابل احساس خفقان کند و هر چه زودتر بخواهد خودش را ازین مهلکه کشنده و دست و پاگیر رها کند.

پس سعی در کنترلگری و حسادت و امر و نهی کردن نداشته باشید.

برنامه ریزی داشته باشید

هیچ چیز بدتر از داشتن یک شریک بی هدف که نمی‌تواند زندگی اش را روی روال پیش ببرد و برای آینده خود، برنامه ای داشته باشد، نیست.

یک شریک هدفمند می تواند جذابیت یک انسان رو به رشد را در شما بوجود آورد و رو به پیشرفت و فعال باشد، انگار که انگیزه ای می شود برای اینکه شما هم بتوانید نسبت به اهدافتان، حرکتی رو به جلو داشته باشید. بنابراین سعی کنید در حد طبیعی و نرمال، جاه طلب باشید یعنی به دنبال رشد و پیشرفت بوده و فعال و هدفمند باشید.

بی بند و بار نباشید

اگر در جلسه اول زیادی چشمتان به اطراف بچرخد یا در رابطه با آدم ها خط قرمز نداشته باشید، این یک زنگ خطر برای طرف مقابل شماست که به او این پیام را می دهد که با فردی ‌بی تعهد و لاابالی در ارتباط است، بنابراین نمی تواند برای ادامه دادن آن رابطه به شما اعتماد کند.

تعهد داشتن در رابطه، برای آدمها یکی از مهم ترین اصول رابطه محسوب می شود. بنابراین اگر فرد بی بندوباری هستید و نمی توانید رفتارهای مناسبی از خود بروز دهید، احتمالا تاکنون روابط زیادی را در همان روزهای اول از دست داده اید، بنابراین سعی کنید فردی مقید و متین باشید.

توجه کنید!

ما انسان ها مایل هستیم با فردی در رابطه باشیم که نسبت به نیازهای ما حساس و پاسخگو باشد و بتواند به ما توجه کند، محبت کند و ما را مورد نوازش قرار دهد، اگر قرار باشد در حین رابطه، شما تشنه توجه باشید، خیلی زود آن رابطه را ترک خواهید کرد، پس هر معنایی که از توجه در ذهن شما نقش می بندد را برای شریک عاطفی خود بخواهید و به او توجه کنید تا بتوانید رابطه‌ای پایدار را تجربه کنید.

بی‌توجهی، این پیام را برای شریک عاطفی شما در پی دارد که: «تو به اندازه‌ کافی برای من دوست داشتنی و ارزشمند نیستی.»بنابراین درصورت بی توجهی، دیر یا زود شریک عاطفی تان را از دست خواهید داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha