یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 364190

طبق آمار از ابتدای امسال تا پایان آبان ۲۹۰۸ مورد از اراضی دولتی کشور که به تصرف زمین‌خواران درآمده رفع تعرض شده که ۴۷۶ فقره به میزان بیش از ۱۶ درصد در استان فارس رخ داده است. استان تهران نیز در آبان امسال عنوان بیشترین تعرض به اراضی دولتی را از آن خود کرد.

استان فارس، صدرنشین زمین‌خواری در ایران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، استان فارس در هشت ماهه ابتدای امسال به لحاظ تعداد رفع تصرف از اراضی دولتی ۱۶ درصد و از نظر مساحت ۱۷ درصد را به خود اختصاص داده است.

آن‌طور که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده در هشت ماهه ابتدای امسال ۲۹۰۸ مورد تعرض به مساحت یک هزار و ۲۲۵ هکتار در کشور رخ داد که با تلاش نیروهای یگان حفاظت این سازمان رفع تعرض شد.

به گفته مالکی بیشترین وقوع تعرض طی امسال در استان فارس به میزان ۴۷۶ فقره و مساحت ۲۱۰ هکتار بوده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیشترین اجرای احکام به نفع دولت در تصرف اراضی را مربوط به استان‌های اردبیل با ۴۷ فقره و مرکزی با ۳۶ فقره حکم اعلام کرد.

به گفته مالکی، مساحت اراضی رفع تعرض شده در آبان ماه توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ۲۷۸ هکتار بوده و در آبان ماه امسال بیشترین وقوع تعرض به اراضی دولتی در استان تهران روی داده است؛ بنابراین گزارش، در سال‌های اخیر استان‌های فارس، تهران و ایرانشهر بیشترین میزان زمین‌خواری را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس باب جدیدی که ایجاد شده استان‌های کویری و جنوبی هدف زمین‌خواران شده است. در استان تهران نیز بیشترین طمع به اراضی دولتی در شمال و شرق تهران شامل مناطق لواسان و دماوند رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha