با پیگیری های صورت گرفته پزشک و پرستاران مرتبط با جریان بیمارستان مفید آزاد شدند.

آزادی پزشک و پرستاران پرونده فوت کودک شش ماهه

به گزارش سلامت نیوز، دکتر رضا لاری پور، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل در صفحه خود در شبکه ایکس(تویئتر) خبر از آزادی پزشک و پرستاران پرونده فوت کودک شش ماهه در بیمارستان کودکان مفید داد.

وی نوشته است: با پیگیری های صورت گرفته پزشک و پرستاران مرتبط با جریان بیمارستان مفید آزاد شدند. اما متاسفانه روش و منش این کار توسط مقام صادر کننده دستور خارج از روال و عرف بوده ‌وبه تبصره ماده ۴۱ قانون ن پ هم توجه نشده است.

به گزارش سلامت نیوز، لازم به ذکر است روز جمعه دهم آذرماه جاری خبر فوت کودک شش ماهه تهرانی منتشر شد که برخی از سایت های خبری این فوت را به اعتصاب پرستاران ربط دادند.


به دنبال این اتفاق سازمان نظام پزشکی کشور در بیانیه ای اعلام کرد شواهد و اظهارات کارکنان بیمارستان کودکان مفید، حاکی از این واقعیت است که برگزاری تجمع صنفی به دلیل عدم پرداخت مطالبات معوقه عمدتاً توسط کارکنانی که در شیفت کاری مشغول بوده‌اند صورت نگرفته و این دو ماجرا هیچ ربطی به هم ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: برخی کسانی که کارشان کوتاهی در تأمین زیرساخت‌های بیمارستانی و رسیدگی به اوضاع معیشتی کارکنان بیمارستان‌ها است، بدشان نمی‌آید این دو موضوع را به هم بچسبانند تا دیگر کسی جرأت نکند از حقوق مطالبات قانونی خود حرفی به میان آورد، بنابراین از دستگاه امین؛ عدالت‌محور و دقیق قضائی و به ویژه ریاست قوه‌قضاییه می‌خواهیم، حتماً در رسیدگی‌ها اجازه ندهند که خلط مبحث صورت بگیرد؛ نا گفته نماند؛ اعتقاد عملی سازمان و هیأت‌مدیره‌های سراسر کشور بر این است که پرستاران صبور اگر گاهی بنا دارند با روش‌های مسالمت‌آمیز اعتراضی هم داشته باشند، اولاً از افراد غیر شاغل در شیفت کاری استفاده شود، ثانیاً پرستاران شاغل در شیفت همزمان سرعت و راندمان کارشان را مضاعف کنند تا حوزه مقدس خدمت به بیمار تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha