شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 364769

تناسب اندام علاوه بر اینکه زیبایی ظاهری شما را تحت تاثیر قرار می دهد، برای حفظ سلامت شما نیز بسیار مهم است. امروزه با پیشرفت علم و آگاهی افراد زیادی به دنبال رفع چاقی و اضافه وزن خود هستند. عضلات میان تنه و در قسمت شکم و پهلو بیشترین فشار را در طی روز تحمل می کنند و در صورتی که این عضلات تقویت نشود و رژیم غذایی رعایت نشود، چربی های این قسمت نیز بیشتر شده و در قسمت شکم و پهلو شاهد اضافه وزن بیشتر خواهیم بود. در واقع چربی های شکم پهلو نسبت به دیگر اندام ها بیشتر می شود و بر ظاهر شما نیز تاثیر خوبی نخواهد گذاشت. در ادامه به برخی روش های لاغری شکم و پهلو می پردازیم.

سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو

سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو خانگی 

برای لاغری شکم و پهلو، ترکیبی از تمرینات و تغذیه سالم و بعنوان آخرین گزینه جراحی چاقی می‌تواند موثر باشد.

رژیم غذایی مناسب لاغری شکم و پهلو

برای لاغری به روش خانگی ابتدا باید بدانید چه رژیم غذایی را رعایت کنید نکته قابل توجه این است که هیچ یک از گروه های مواد غذایی کربوهیدرات، پروتئین ها، چربی و ... را نباید حذف کرد و تنها باید مقدار آن ها را در تغذیه محاسبه و کم و زیاد کرد. شما می توانید مقاله رژیم کانادایی و رژیم لاغری سریع در سایت دکتر عبدالحسینی را مطالعه و آن رژیم را در پیش بگیرید. قند مصنوعی را از رژیم غذایی خود حذف کنید و قند مصرفی خود را از میوه ها، خرما و قندهای طبیعی دریافت کنید. استفاده از سبزیجات چربی سوزی را افزایش می دهد.

سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو

ورزش برای لاغری شکم و پهلو

برای اینکه در روش خانگی لاغری شکم و پهلو نتیجه سریع تری بگیرید بهتر است  در کنار رژیم لاغری حتما ورزش کنید. تمرینات ورزشی شکم و پهلو در رشته فیتنس، با استفاده از کش های ورزشی وانواع تمرینات شکم راهم به صورت ایستا و هم به صورت پویا تمرین کنید. حرکات ورزشی رشته فیتنس در خانه به راحتی قابل انجام هستند حواستان باشد نباید بیش از اندازه به خود فشار بیاورید و حتما انواع حرکات صحیح را به خوبی یاد بگیرید تا به خود آسیب نرسانید.

مصرف آب کافی موثر در لاغری

در کنار تمرینات شکم و رژیم غذایی مناسب باید به اندازه کافی آب مصرف کنید. مصرف آب کافی به گوارش و عمل سیستم گوارش کمک کرده و ورم در ناحیه شکم را کاهش می دهد.

کنترل استرس

باید توجه داشته باشید در آرامش کامل و بدون استرس رژیم لاغری خود را رعایت کنید و نتیجه بگیرید. استرس می تواند ترشح هورمون کورتیزول را افزایش داده و بدین صورت چربی در ناحیه شکم و پهلو افزایش می یابد. برای کاهش استرس روش هایی مثل مدیتیشن، تنفس عمیق را امتحان کنید و حتما خواب کافی و در وقت مناسب داشته باشید.

نکته قابل توجه این است که در این روش ها سخت است که شکم و پهلو به صورت موضعی لاغر شوند و ممکن است اندام های دیگر نیز لاغر شوند.

             

سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو با ورزش

یکی از بهترین روش های لاغری شکم و پهلو ورزش در کنار رژیم غذایی مناسب است.

سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو

انجام تمرینات کاردیو برای لاغری شکم و پهلو

تمرینات کاردیو تمریناتی هستند که سبب افزایش فعالیت قلب و تنفس و کالری سوزی بیشتر می شود. ورزش هایی مثل پیاده روی سریع، دویدن، شنا، طناب زدن، دوچرخه سواری نمونه هایی از این نوع تمرینات هستند که در سوزاندن چربی های ناحیه شکم و پهلو بسیار موثرند.

انجام تمرینات فیتنس

انجام ورزش های مقاومتی شکم باعث کاهش چربی های ناحیه شکم و پهلو شده و همچنین سبب تقویت ماهیچه های ناحیه میان تنه نیز می شود. تعداد روزهایی که باید تمرین کنید، بستگی به سطح فعالیت و هدف شما دارد. مثلاً، می‌توانید دو روز در هفته به تمرینات مخصوص شکم و پهلو اختصاص دهید و در روزهای دیگر به تمرینات بدن کلی تمرکز کنید. مهمترین نکته این است که تمرینات را به صورت منظم و پیوسته انجام دهید تا بتوانید نتیجه مطلوب را ببینید.

  1. تمرینات کرانچ

تمرینات کرانچ شکم انواع تمرینات دراز و نشست است. برای مثال یکبار در حالی که پاها بر روی زمین است، دراز و نشست بروید و بار دیگر زانوهایتان را ۹۰ درجه کنید و در حالتی نیمه تعادل دراز و نشست بروید.

  1. تمرینات پلانک

در حرکات پلانک به صورت افقی بر روی زمین می خوابیم و سپس بر روی آرنج ها بلند می شوین به طوری که سرشانه، لگن و پاها در یک راستا قرار بگیرند و خود را در این حالت نگه می داریم. تمرینات پلانک انواع مختلفی دارند و بسیار کمک کننده هستند که پیشنهاد می شود از یک مربی حرفه ای کمک بگیرید.

  1. تمرینات لگ لیفت

در این تمرین، با قرارگیری در وضعیت خوابیده بر روی زمین و دستان در کنار بدن، پاها را به سمت بالا می‌ برید تا زاویه 90 درجه با بدن شکل بگیرد. سپس پاها را به آرامی به حالت اولیه بازمی‌گردانید. این تمرین به تقویت عضلات پهلویی و شکمی کمک می‌کند.

مهمترین نکته این است که تمرینات را به طور منظم و با کیفیت انجام دهید و به بدنتان زمان کافی برای استراحت و بازسازی بدهید. همچنین، به توانایی و حدود بدن خود توجه کنید و از افراط و زورکی کردن خودداری کنید تا از آسیب ناشی از تمرینات جلوگیری کنید.

سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو طب سنتی

در روش های سنتی می توانید برای گرفتن انواع خدمات ماساژ و یا طب سوزنی در ناحیه شکم و پهلو به مراکز خدمات طب سنتی مراجعه کنید اما در این روش ها نیاز به زمان بیشتری برای نتیجه گرفتن دارید.

در موارد دیگر نیز انواع دارو و گیاهان سنتی برای کاهش وزن پیشنهاد می شوند. نوشیدن انواع دمنوش ها در این روش توسط متخصصین طب سنتی پیشنهاد می شود که برای مشاوره حتما به یک متخصص مراجعه فرمایید.

سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو

بهترین و سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو

در صورتی که می خواهید در سریع ترین زمان، بهترین نتیجه را بگیرید پیشنهاد می شود به انواع روش های مدرن لاغری و جراحی های کم خطر فکر کنید و درمورد آن ها تحقیق کنید. دکتر محمدرضا عبدالحسینی بهترین جراح چاقی و لاغری با جدیدترین روش جراحی هستند. شما می توانید برای مشاوره به ایشان مراجعه و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت دکتر عبدالحسینی مراجعه کنید و انواع روش ها و مشاوره ها را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha