یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 365128

چه چیزی ساحل را به مکانی عالی برای سلامت روان تبدیل می کند ؟ سه کلمه - آب، خورشید و هوا. همه این عناصر طبیعی برخی از فواید سلامت روان را ارائه می‌کنند که به ذهن کمک می‌کند تا به آرامش برسد و فرصتی برای گردهمایی اجتماعی فراهم کند.

چرا ساحل برای سلامت روان شما خوب است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول مایند قرار گرفتن در نزدیکی مکانهایی مانند اقیانوس‌ها، استخرها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و برکه‌ها می‌تواند به طور بالقوه مزایای سلامت روانی و جسمی مختلفی را به همراه داشته باشد، مانند :

  • بهبود آرامش
  • تعاملات اجتماعی بهتر
  • تقویت سلامت مغز
  • افزایش فعالیت بدنی

به دلیل فواید فراوان قرار گرفتن در نزدیکی آب، پزشکان آن را توصیه میکنند و شنا در آب برای بهبود سلامت مفید است.

ویتامین D به تقویت خلق و خوی شما کمک می کند

کارشناسان دریافته اند که نور متوسط خورشید بر سلامت روان تأثیر مثبتی دارد. خورشید می تواند به افزایش سطح سروتونین، یک انتقال دهنده عصبی که در عملکرد خلق و خوی نقش دارد، کمک کند. خورشید همچنین به ما کمک می کند ویتامین D بسازیم ، که می تواند برای خلق و خوی ما مهم باشد.

علاوه بر این، ویتامین D به حفظ سلامت استخوان ها و سیستم ایمنی قوی کمک می کند.
اگرچه بهتر است برای مدت طولانی زیر نور خورشید نمانید!آفتاب بیش از حد می‌تواند بر بدن و پوست تأثیر منفی بگذارد، اما تا زمانی که اقدامات لازم برای محافظت از پوست انجام شود (با استفاده از مقداری ضد آفتاب)، چند ساعت در ساحل می‌تواند همان میزان آفتابی باشد که نیاز دارید.

هوای تازه همیشه چیز خوبی است

هوای تازه به طور کلی برای ذهن و بدن مفید است. محققان دریافتند که شرکت در فعالیت‌های خارج از منزل تأثیر مهم‌تری بر سلامت روان نسبت به انجام آن فعالیت‌ها در داخل خانه دارد.

یک مطالعه تحقیقاتی دیگر دانشجویان دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و بسیاری از افراد به طبیعت و اوقات فراغت اشاره کردند که نقش مهمی در رفاه و سلامت آنها دارد. مشخص شد که بودن در طبیعت باعث می شود آنها احساس شادی کنند، بنابراین به مردم اجازه می دهد تا طبیعت را با احساسات مثبتی مانند آرامش، صلح، آرامش و آسودگی همراه کنند.

حتی انجام ساده ترین کارها در بیرون می تواند احساس خوبی به شما بدهد. با کشیدن نفس عمیق یا وقت گذاشتن برای دویدن سریع، می توانید از فواید طبیعت بهره مند شوید.

حتی ممکن است تشک یوگا خود را بردارید و مدیتیشن معمول خود را در بیرون انجام دهید، یا لپ تاپ کاری خود را بردارید و بیرون کار کنید تا مناظر خوبی را تغییر دهید.

استراحت در ساحل استرس را کم میکند

ساحل فضایی را برای کودکان و بزرگسالان فراهم می کند تا در حین حضور در طبیعت فعالیت بدنی داشته باشند، اما در درجه اول این فرصت را برای کاهش استرس و تفریح فراهم می کند. توانایی استراحت و کنار گذاشتن کارهای دیگر برای چند ساعت یکی از دلایلی است که افراد مشتاقانه منتظر رفتن به ساحل هستند.

یک مطالعه نشان داد که افراد با سفر به ساحل، مزایای سلامتی زیادی را تجربه می کنند. وقتی در ساحل در حال دویدن در شن‌ها هستید یا برای شنا می‌روید، مغز شما این شانس را پیدا می‌کند که دچار استرس شوید زیرا در حال تفریح و درگیر شدن با طبیعت هستید.

شما می توانید ذهن آگاهی را در ساحل تمرین کنید

ساحل مکانی عالی برای تمرین ذهن آگاهی است . رویکردهای تمرکز حواس شامل گوش دادن به امواج اقیانوس، یا خنده دیگران، احساس نسیم باد یا شن درشت بر روی انگشتان پا و آب و خورشید بر روی پوست شما است.

این مکان عالی برای پیوند با افراد دیگر است

فعالیت های ورزشی زیادی وجود دارد که می توانید در ساحل در آنها شرکت کنید. چه بازیکن ماهری باشید و چه نباشید، مطمئناً می توانید در حالی که در ساحل هستید به بازی والیبال، فوتبال، فوتبال، راگبی یا کیک بال بپیوندید. شرکت در این ورزش‌ها به شما زمان می‌دهد تا با دیگران ارتباط برقرار کنید و حتی ممکن است دوستان جدیدی پیدا کنید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha