معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن پذیرش نقدهایی که به قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری وارد می‌شود، بیان کرد: این قانون در حال تکامل است و قطعا با دریافت نظرات از بدنه جامعه پرستاری در ویرایش‌های دوره‌ای دستورالعمل، مشکلات به حداقل خواهد رسید کما اینکه در دو ویرایش گذشته این موضوع ملموس بود.‌

ویرایش دوره‌ای دستورالعمل‌های قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای رفع مشکلات

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عباس عبادی در نشست هم اندیشی شورای هماهنگی پرستاری استان گیلان، هدف حرفه پرستاری را رضایت مردم از خدمات سلامت دانست و گفت: پرستاران نقش اساسی در تحقق عدالت در سلامت را با ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به مردم عزیز کشورمان دارند.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه پرستاران به نگاه حرفه‌ای و گفتمان مردم محوری، گفت: آسیب‌ها و مشکلات پرستاری پیش از آنکه متوجه پرستاران باشد بر کیفیت خدمات مراقبتی و در نهایت سلامت مردم تاثیر گذار است.

او با اشاره به برخی حواشی پیرامون جامعه پرستاری در فضای مجازی با تاکید بر اهمیت رفتار حرفه‌ای در مقابله با چالش‌ها و حواشی پیش رو، بیان کرد: رشته پرستاری دارای تقدس است به شکلی که بسیاری از بزرگان دینی ما در اهمیت جایگاه آن بیانات ارزشمند و قابل تاملی داشته‌اند؛ بنابراین وظیفه اخلاقی و حرفه‌ای ما ایجاب می‌کند نسبت به جایگاه آن حساس و متعصب باشیم.

وی افزود: همه افرادی که لباس پرستاری بر تن دارند در تارو پود پرستاری تنیده هستند بنابراین نمی‌توان صرفا با ثبت موفقیت‌ها به نام خود و ثبت ضعف‌ها به نام دیگران خود را ریشه پرستاری نامید.

وی تصریح کرد: بر هر انسان آزاده‌ای در هر شغل و لباسی حفظ حرمت بزرگان واجب است و ما هم به عنوان پرستار آن را وظیفه خود می‌دانیم اما این به این معنا نیست که خلاقیت، فکر، انگیزه و طرات جوانی را از جوان‌ترهای حرفه بگیریم و با شعار ریشه داری خود را قیم حرفه بدانیم.

معاون پرستاری با تشریح فرایند اجرایی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرداخت و قبول برخی ضعف‌ها و پذیرش برخی نقدها، گفت: این قانون در حال تکامل است و قطعا با دریافت نظرات از بدنه جامعه پرستاری در ویرایش‌های دوره‌ای دستورالعمل، مشکلات به حداقل خواهد رسید کما اینکه در دو ویرایش گذشته این موضوع ملموس بود.‌

وی با بیان اینکه گوش ما همواره پذیرای نظرات علمی و کارشناسی در جهت اجرای بی نقص تعرفه گذاری است، اظهار کرد: برخی در خارج از بدنه وزارت بهداشت و متاسفانه با گفتار غیر معقول و مدیریت شده در جهت تغییر مسیر حرکت جامعه پرستاری به سمت منافع فردی و گروهی خود، تصورات ذهنی همکاران عزیز گروه پرستاری را نسبت به تعرفه و ماهیت اصلی آن که درآمد از محل تولید خدمت است را با اعداد و ارقام غیر واقعی مشوش ساخته در حالی که صفر تا ۱۰۰ تدوین دستورالعمل را اعلام نظر کرده است.

عبادی همچنین به نقدهای غیرمنصفانه در خصوص برنامه هفتم توسعه واکنش نشان داد و از همکاران پرستار خواست پیش از آنکه برخی اخبار بی‌اساس فضای مجازی را بپذیرند دست کم قسمت‌های مربوط به نظام سلامت و به ویژه پرستاری را مطالعه کنند و سپس واکنش نشان دهند.

بنابر اعلام وبدا وی در پایان، افزود: این قانون نه تنها تهدیدی برای پرستاری نیست که فرصت‌های خوبی برای پرستاری از جمله تحت پوشش قرار گرفتن خدمات پرستاری در منزل و تخصصی سازی پرستاری آن گنجانده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha