رییس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: ریشه بسیاری از اختلالات سیستم عصبی مسائل شناختی است که با تشخیص به موقع بیماری‌ها و توانمندسازی شناختی روند توانبخشی بیماران تسهیل می‌شود.

توانبخشی بیماران در گرو تشخیص به موقع بیماری است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمدتقی جغتایی روز چهارشنبه در دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، افزود: جنبه‌های کاربردی و بالینی علوم اعصاب در امر تشخیص، غربالگری و درمان بیماری ها و همکاری و فعالیت بین رشته ای این حوزه برای رفاه و آسایش افراد جامعه در حوزه سلامت از رویکرد های علوم اعصاب است.

وی تاکید کرد: کاربرد علوم اعصاب در پزشکی بسیار حائز اهمیت است و استفاده از دانش علوم اعصاب برای کمک به حل مشکلات حوزه سلامت و ارتقای توانایی های شناختی مردم ضروری است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ تولید علم در حوزه علوم اعصاب پایه و بالینی در منطقه خاورمیانه رتبه اول را داریم، تصریح کرد: توسعه علوم و فناوری های شناختی در امور آموزش مهم بوده و این اقدام تلاشی برای توسعه و گسترش تکنولوژی ها، بومی سازی تجهیزات و سیستم ها و اقدامی برای تقویت توانمندی های داخلی در حوزه علوم اعصاب است.

جغتایی ادامه داد: همانطور که می‌دانیم هوش مصنوعی زاییده کارکردهای برگرفته از مغز است و کنگره امسال نیز روی ارتباط بین هوش مصنوعی و علوم اعصاب تمرکز دارد.

به گفته وی، رابطه بین کاربردهای علوم اعصاب در هوش مصنوعی و بالعکس در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد و در این کنگره همچنین کارگاه دانش آموزی برای عمومی سازی دانش علوم اعصاب خواهیم داشت که با حضور دانش آموزان برجسته برگزار می شود.

دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، ششم تا هشتم دی ماه در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha